Høna08 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har ei jente på fire uker som ikke klarer å sove for seg selv. Dette har jeg akspetert så hver dag blir hun bysset/ammet i søvn og så sover hun i fanget mitt eller i armene mine. Om natta samsover vi. Men jeg har prøvd å legge henne i vogna hver dag for å se om hun er klar for å sove der, men med engang hun begynner å skrike og ikke lar seg roe av rugging har jeg tatt henne opp. Det er nå to uker siden hun sov i vogna sist. Men har tenkt at det kommer med tiden så det er greit. Idag derimot så måtte jeg så inmari på do (nr to, hehe) så måtte bare legge henne ned i vognbagen og løp avgårde. Hun begynte å skrike (skikkelig sinnaskriking) med engang (var trøtt). Var så rask jeg kunne (snakk om stressende situasjon), men når jeg kom tilbake etter kanskje fire minutter hadde hun sovnet! Og nå har hun sovet i en time og sover godt. Men nå har jeg blitt usikker. Er jo ikke noe særlig å la en på fire uker skrike seg i søvn, men på en annen side sovnet hun etter fem minutter i stedet for et kvarters byssing pluss at jeg får armene fri.... Burde jeg prøve igjen å la henne skrike for å se om det er sånn hun sovner? Noen som har erfaring med dette?
Willy Wonka Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Du må jo få lov å gå på do!! Men ville ikke sånn utenom det latt en liten baby skrike seg i søvn, vel ingen alder for den sakens skyld. Når hun er så liten som din er ville jeg bysset det kvarterer det tar. Hun trenger kos og nærhet! Når hun blir eldre, dvs. 7-8 mnd kan du sitte ved siden av henne når hun f.eks ligger i sengen, stryke henne på magen osv. Jeg har aldri latt noen av mine gråte seg i søvn. Men bare for å gjenta, du må få gå på do ;o)
C.L.H85 Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Kjenner meg i gjen der;) Har ei lita jente på 5 uker som liker å sove på fanget pluss at hun nekter å ta smokk og helst bare vil suge på lillefingeren.... Så ja slitsomt!. Når det er sagt så lar jeg hu max skrike i vogna rundt 2 min eller så lang tid det tar å gjøre nr2;) Tåler sikkert mer men blir helt skrullete av skriking! Det du kan gjøre er å prøve å se om hun vil sove på sofaen og heller prøve vogna om natta?? Min vil gjerne sove i halvsittende i ammeputa på sofaen om dagen og i vogna om natta. Et annet tips er å "bygge" opp vogna, slik at hun ligger mere skrått, min roer seg bra i vogna etter jeg gjorde det;)Samsover fra kl 6 om morgnen hvis jeg vil sove lenger;)) Kan jo også bare være en periode hun trenger med nærhet;))
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 lese et sted at barn helt ned i 6 ukers alder faktisk kan sovne av seg sjøl, å at du kan la dei grine seg i søvn. den metoden har me brukt på begge to,¨å det har funket fint. de har godt av å skrike litt, for det hjelper på lungene sies d... men tror at til syvende å sist e det du som avgjør ka som egner seg best for dåkke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå