Steget Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Noen som har erfaring med dette bilsetet? Ser det er på tilbud hos Barnas hus nå. Kommer det godt ut i test? http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/1326/britax-multi-tech.html
Willy Wonka Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Det kom ikke spesielt bra ut i test. Vi har det setet, ikke spesielt fornøyd. Det er innviklet å montere og hvis man ikke monterer det 100% riktig er det jo null verdt. Nå ha mannen min blitt ekspert på å montere det, men vil ikke anbefale det overhodet!
Steget Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Takk for svar! Har lest litt om det på nett også, og ble ikke overbevist. Så vi lar tilbud være tilbud og kikker videre.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 vi har hatt setet i over 1 år. Enklere sete å montere har jeg ikke vært borti. bakovervendt da. Vi er veldig fornøyd med setet. Har også besafe izi kid, som vi også er veldig fornøyd med. Litt mer vanskelig å montere.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Britax multi-tech er et veldig godt og populært bilsete, og mannen min har ihvertfall null problemer med monteringen (jeg har ikke prøvd, så kan ikke uttale meg;) Dessuten står det jo fast i bilen, og blir ikke satt inn og ut hele tiden, som babysetet ofte blir, så det er i grunnen ikke noe tema i det hele tatt. Vi har setet til storesøster, og siden vi er så godt fornøyd, var planen å kjøpe samme sete til lillesøster. Så tusen takk for tips om tilbud, da skal vi ut på bilstolshopping gitt=)
sillyfilly og Olivia Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Siden vi er inne på Britax vil jeg anbefale Two-way til Britax. Det veier lite, er enkelt å montere og du har maaange muligheter til hvordan du monterer det. Vi det da bakovervendt. Den har lang rygg som gjør at den kan brukes lenge og kan brukes som beltestol når barnet blir større. Den har liggestilling og sitte stilling. Jeg synes det er genialt det setet jeg. Har lest at noen ikke liker at setet er så åpent. Det er jeg veldig glad for at setet er for jeg kommer lettere til å for å få festet ungen og gitt henne teppet hennes, eller litt mat eller noe å drikke mens vi kjører(ikke den som kjører selvfølgelig). Som sagt veldig fornøyd med Britax Two way. Og det har også kommet veldig godt ut i tester ang sikkerhet. Koster vel 2000 på Barnashus.
Steget Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2011 Takk for tips om britax two way og innspill på det andre setet! Bare hyggelig å tipse om tilbud:) Jeg tror rett og slett vi må ta oss en tur ut og kikke litt, og se hva frøkna passer best i. Babysetet passer heldigvis en liten stund til.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Grunnen til at Multi-tech setet gjør det dårlig i noen tester, er fordi det blir testet forovervendt, og da er ikke sikkerheten god nok. Bakovervendt gjør setet det imidlertid veldig bra i tester, så jeg er veldig trygg på at det er et godt sete, med god sikkerhet til mini (og siden det anbefales at de sitter bakovervendt helt til 4 års alder, så regner jeg med å få brukt setet lenge til dem begge:) Men prøv i egen bil først, de er ganske store disse nr 2-setene når de monteres bakovervendt, så det er ikke alle biler det er nok plass i rett og slett!
Steget Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2011 Vi får ikke prøvd i egen bil dessverre, for jeg tror vi må kjøpe bilsete før vi kjøper bil! skal kjøpe stasjonsvogn i løpet av sommeren (må vente på noen penger først). Vet ikke enda hva slags bil det blir heller, men helt sikkert stasjonsvogn.
lillenims Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Hva er det egentlig som blir gjort feil når de monteres feil? Ser jo at setet har fått trekk for det, men etter å ha lest bruksanvisninga et par ganger klarte jeg ikke se noen store problemer og monterte det i løpet av en halvtime første gangen. Jeg skulle ønske testene publiserte HVA som er vanskelig, slik at de spesielt farlige punktene kunne kontrolleres. Er problemet med dette setet AT det er fysisk mulig å tre setebeltet feil, dermed er det pr def vanskelig? (For multi-tech så skal bilbeltet stikkes gjennom hull under setet og ut på andre sida, ikke bare ligge løst under trekket på setet. Det er mulig dette defineres som "vanskelig".) Vi har altså setet og er fornøyd. Grunnen til å kjøpe det var at vi måtte ha beltemontering (ikke isofix), og dette setet har integrert støtteben som felles inn i ryggen når det ikke er i bruk, så det er ingen løse deler vi må huske å plukke med når setet skal over i (beste)pappas bil.
Hibiscrub Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Vi kjøpte multi-tech. Det som er saken er at det følger med to forankringsseler som skal festes fra setet og strekkes til et fast punkt fremover og strammes så godt til at barnesetet ikke rikker seg. De 2 faste punkt foran kan være rundt armlenene på setet foran, eller festes til skinnene i gulvet som forsetet er montert på - for der finnes det visst hull som egner seg. det siste er det tryggeste. bilen vår har hverken armlener eller skinnehull, så vi måtte lirke selene rundt forsetet på annet vis, og det funket tror vi. men bilen er egentlig ikke egnet til dette setet skjønte vi.. Det er jo dessuten rart å feste det i setet foran - tenk hvis en langbent passasjerer en dag justerer forsetet lenger bak, så sitter plutselig ikke bilsetet i spenn lengre! vi må nesten sette opp en huskelapp. og alltid huske å kontrollere setet ved å riste i det før vi kjører.
Lemonia Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Vi har setet, og er kjempefornøyde. Husk at den ble testet både for- og bakovervendt og det var den dårligste scoren (forovervendt) som talte mest. Vi bruker det kun bakovervendt og da er det et veldig bra sete. Det er ikke spesielt vanskelig å montere og står bom fast i bilen hele tiden. Jeg ville ikke anbefalt TwoWay Elite som er nevnt over her. Det har mye dårligere sidebeskyttelse enn bl.a. MultiTech. Kanskje greit til litt eldre barn, men å bytte rett fra babybilstol og til TWE ville jeg ikke gjort.
lillenims Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Alle seter som festes med bilbeltet har vel forankringsseler, og jeg ser ikke for meg at de er noe spesielt forskjellig utformet som sådan? Ang festing i setet så tror jeg det er åpning mellom ryggen og setet (under trekket) på alle forseter, så da er det visst meningen det skal lirkes gjennom der og rundt. Setet og ryggen har liksom hengslinga på sidene, om du skjønner, da er forankringsselen rundt der. Men så lenge det er festet i forsetet på et eller annet vis så må det stå i ro. Jeg vet noen (bla. broren min, og instruksjonsheftet til Multi-tech (eller izi-combi x3)) som har skrudd forankringskroker/bøyler i gulvet i bilen. Vet ikke hvordan det er gjort, hvem som har gjort det osv, men husker poenget iallfall var at det var festet i karosseriet slik som bilsete-skinnene er. (Detaljene for all festing av seter MÅ du lese bruksanvisninga til ditt sete for, det kan variere fra sete til sete. Stol aldri på noe du fant på internett, som Abraham Lincoln sa )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå