LCG80 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Hei:) Er det noen som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg er i uke 30 nå, og vurderer å prøve modnings akupunktur. Har lest at en kan starte med dette fom uke 35! Har så liten lyst til å gå over tiden, og håper at modnings akupunktur kan hindre det!
flypapir Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Hei Jeg fikk modningsakupunktur fra uke 34 da jeg var gravid med nr.2 og nr.3. Gikk 15 og 12 dager over termin uansett... Men, må si at jeg hadde utrolig raske fødsler da. Hvertfall den siste ble betegnet som en styrtfødsel. Vet ikke om det var pga akupunkturen..
lille knerten Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg går til modningsakupunktur. Modningsakupunktur setter ikke i gang fødselen tidligere, det er det igangsettingsakupunktur som gjør. Og selv det hjelper ikke om kroppen ikke er klar for det. Modningsakupunktur hjelper til med å få barnet til å legge seg i rett leie, det skal få fødselen til å gå letter, den skal redusere rifter og rett og slett gi en bedre fødsel. Derfor går jeg til modningakupunktur for forrige fødsel (hadde ikke modningakupunktur da) ble et rent helvette. Denne gangen håper jeg dette skal hjelpe. I Tromsø starter man med dette i uke 36 og tar 1-2 gang i uken. Når terminen nærmer seg kan man få satt igangsettingsakupunktur. Dette har jeg bedt om, men akupunktøren presiserte at om kroppen ikke er klar så vil disse nålene ikke ha noe å si. Det som er litt ekstra positivt (om modningsnålene ikke skulle fungere), er at hun kan sette nåler for alt annet som skulle potensielt plage deg som bekkenløsning, ryggsmerter, halsbrann osv, når du først er der:)
Night 78 - keiser og prins Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Her fikk jeg ikke tilbud om modningsakupunktur før i uke 38. Da kun nåler for å bygge opp energinivået. Andre gangen var i uke 39 og da også modning. Tredje gang var i dag i uke 40 (termin i morgen). Nå sjekket hun modningen, og jeg ble tøyd litt fra ca 1 til 2 cm åpning. Hun håper at dette gjør at fødsel kommer i gang selv. Sist ble det KS tolv dager over. Men hun presisterte at der er ingen fasit, og alle reagerer forskjelligt på akupunktur. På føden får man tilbudet først ved termin slik jeg har forstått det...
lille knerten Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 I Tromsø utføres dette av akupunktør og ikke jordmor. Min jordmor vil ikke sjekke modning heller. Hun sier det skjer når det skjer:) Og det er jo sant nok. Modningsakupuntur er et tilbud fra uke 36 her og de anbefaler 2 ganger i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå