Gå til innhold

Ang jobb i perm og barnehageplass. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan jeg jobbe evt helger + kveldsvakter visst min samboer er hjemme og passer barnet etter han er ferdig på jobb..når jeg egentlig er i perm? Å tatt i betraktning at jeg er hjemme som vanlig på dagtid?

Å så ang barnehageplass, vår permisjon til sammen går ut i starten på juni mnd, er det slik at man ikke kan få barnehageplass før august? Er det en regel eller er det opp til hver enkelt barnehage?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Fortsetter under...

1) Nei, du kan ikke jobbe i permisjonen selv om det er på kveld og helg.. Dvs du KAN jobbe, men du må da lage en avtale med arbeidsgiver ang når og hvor mye du skal jobbe, og blir da trukket i foreldrepenger for de dagene du jobber og kan få forlenget permisjonen med tilsvarende dager. Du får med andre ord ikke mer penger med å jobbe, men lengre permisjon. Unntaket er visst du har valgt 80% lønn i permisjonen så vil du jo få 100% lønn for de dagene du jobber og tjener da 20% pr arbeidsdag..

2) Hovedopptaket til barnehagene er i august og de fleste steder er det ikke mulig å få plass tidligere på sommeren.Utenom hovedopptaket blir det kun ledig plass om noen slutter..

En annen ting å tenke på er at det heller kanskje ikke er så lurt å begynne på begynnelsen av sommeren for barnet sin del da det er ferieavvikling og avdelinger slåes sammen samt de ansatte er ikke stabile for de skal jo alle ha ferie i deler av sommeren.. Kan hende er barnehagen du får stengt i flere uker på sommeren uansett, og en slik "oppstykket" start er ikke bra for de fleste barn....

Aha, tusen takk for svar.

Men når jeg går i "ulønnet permisjon" dvs jeg har ingen jobb å gå tilbake til da, men har tenkt å gå hjemme i ti uker fordet.. da kan jeg vel jobbe i evt helger/kvelder utenom at det skal gå uttover noe? :)

Ja når du har ulønnet permisjon så kan du jobbe akkurat så mye som du kan og det går ikke utover noe som helst..

Men om du trenger å ta ulønnet permisjon for å få det til å gå opp med barnehage er det jo en kjempegod ide å jobbe litt mot slutten av permisjonen om du kan for å utsette den - da blir det jo mindre tid du trenger å ta ut ulønnet permisjon på slutten...

Vil bare legge til at dersom du skal forskyve permisjon ved å ta gradert uttak, altså jobbe for å få lenger permisjon så må du jobbe ved arbeidsforholdet du har permisjon fra.

Du kan ikke ha permisjon fra et arbeidsforhold og forskyve permisjon ved å jobbe et annet sted.

Nå kommer det ikke frem i innleggene dine om det er samme arbeidsgiver, men vil bare informere deg om det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...