Gå til innhold

Flere som velger bort fine navn pga dårlige assosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg å oppkalle jenta mi (om jeg får ei) etter bestemora mi. Problemet mitt er at mellomnavnet jeg kunne tenkt meg å bruke, er det samme som ei jenta fra ungdommen min hadde. Og hun var ei skikkelig høns!

Er ett par andre navn som også utelukkes pga andre jeg kjenner med samme navn. Føler meg litt dum, men jeg klarer ikke la vær å tenke på dette....

Flere som utelukker navn pga dårlige "minner" fra før?

Fortsetter under...

Vi har hatt det som et kriterie å ha et navn som ikke gir assosiasjoner. Så valget har ikke vært lett med navn. Men har funnet ett, og selv om det har blitt mer vanlig nå er det ingen av oss som kjenner/vet om noen som heter det :)

Har også undervist et par år - og ja, man kan jo ikke stoppe tankerne.

Jeg hadde en regel om uansett ikke å bruke navn på elever jeg har hatt innen for de siste fem årene eller elever jeg stadig har litt kontakt til.

Det var et par navn som ble valgt fra med den begrundelse.

Men vi fandt jo de rigtige navn likevel....

Har jobba i både helsevesen, skole og barnehage, og kan ikke si at assosiasjoner har forma navnevalg noe særlig. Flere av navna vi har vurdert (men ikke endt opp med) har vært navn som tidligere elever/pasienter/barnehagebarn har hatt. Klarer ikke helt å bli farga av negative assosiasjoner, for sjøl om noen kan ha vært mindre sjarmerende enn andre, har jeg jo sett de sjarmerende sidene ved dem og.

Liker jeg et navn så liker jeg det uavhengig av om jeg hadde ei forferdelig heks i klassen som het det for 30 år sida. Hva har det å si, tenker jeg... man har vel ikke kontakt lenger. :-)

Annonse

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg gikk i klasse med et par jenter som var grusomme til å slenge med leppa,de var skikkelig ufordragelig, og jeg kunne aldri kalt mitt barn for det de heter.Rett og slett pga veldig dårlige minner.Klarer ikke å tenke på de navnene uten at jeg kommer på de jentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...