Gå til innhold

Uff, barseltårer er noe dritten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde kanskje jeg skulle slippe unna denne gangen ettersom jeg fortsatt på tredje døgnet følte meg helt fin, lykkelig og opplagt. Men, etter en sen natt med dårlig søvn, 5 døgnet, kom tårene. Og nå kommer de når som helst, og av hva som helst :(

Dette er mitt tredje barn, og en skulle jo tro at jeg kan dette nå, og er sikker i morsrollen. Men, samtidig med tårene kom usikkerheten. Det er så uvant med en nyfødt i hus som ikke kan si fra om hva hun vil. Plutselig har jeg noen som helst vil være inntil meg 24 timer i døgnet. Våkner hun alt nå? Hvorfor våkner hun nå? Er hun sulten igjen? Hun spiste jo akkurat.

Jeg kan gråte fordi jeg syns det er slitsomt, fordi jeg er så urolig glad i den lille kroppen, fordi storesøsknene er så snille og flinke, pga dårlig samvittighet overfor storesøsknene, fordi jeg savner å få sove godt osv. Og etter at disse tårene kom liker je heller ikke å være alene. Vil helst at mannen skal være hjemme hele tiden.

Samtidig følte jeg meg urolig priviligert som har fått tre friske og perfekte barn, og ville aldri byttet de mot noe.

Men, fy så slitsomt det er med disse tårene. Jeg klarer ikke kontrollere hverken tanker eller tårer, og de kommer akkurat når de selv vil. Håper virkelig det ikke tar så lang tid før dette går over.

Måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om å være litt ustabil etter fødsel.. Jeg hadde ikke direkte barseltårer, men noe lignende etter at jeg fødte for 4 mnd siden. Var mitt andre barn og følte faktisk den inderlige morslykken med en gang. Samtidig følte jeg meg tom og at det var et antiklimaks etter fødsel, og som om at nå var alt over. Har vært gjennom dette før og lærte utrolig mye av det jeg opplevde sist, så nå gikk det heldigvis over ganske fort etter at jeg kjempet for å holde meg i vater og komme i gang med hverdagen.

Lykke til, håper det går over på deg snart.

Skrevet

Off kjenner meg igjen, gå rundt å være spent i kroppen hele tiden.... Og å grine for alt!!!!

Det er lov å føle det sånn som du gjør det uansett om det er tredje mann;)) Det er en slitsom tid med lite søvn og tid for deg selv.... Tror mange som har født før glemmer litt den første tiden, sånn føler i hvertfall jeg det... Nå må du kooooooose deg med spedbarnstiden... men det er egentlig veldig slitsomt;) he he Det har jeg som er 1 gangs funnet ut da:)) He he

Men du vet i hvertfall at dette går over, selv om det føles trått når det står på. Det er i hvertfall det jeg trøster meg med;))

Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...