Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Driver å leter etter leilighet her i oslo og må ut i slutten av denne mnd. har allerede lett i 2 mnd. Men virker som det at jeg er alene og har to barn stopper meg fra å finne leilighet. Enda så har jeg depositum, referanser, er kredittverdig osv. Litt over 3 uker til jeg må ut, og jeg aner ikke hva jeg gjør!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har fulgt med på leilighetene de har. og er ikke så mange i min prisklasse. men nå skal jeg på en visning den 10 gjennom utleiemegleren. det er en åpen visning da, så jeg tror ikke jeg har så stor sjangse. Kunne ikke leie gjennom fredenborg fordi jeg ikke har fast jobb. Jeg begynte på sykepleien i fjor, men gikk ut i fødselspermisjon da jeg fikk en baby i oktober. så planen er å fortsette å studere. Noe jeg bør ta med på visningen hos utleiemegleren? referanser har jeg jo med. kanskje sånn utbetalingsslipp på overgangsstønad?
winneboo Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Har du prøvd å legge ut annonse selv? Jeg fikk leilighet på bare noen dager(i oslo) enda jeg har barn og hund.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Om du ikke klarer å finne noe på egenhånd så plikter kommunen å ordne midlertidig bolig til deg og barnet!! Har slitt nesten et år med å finne ny bolig jeg,var heldig da forrige huseier solgte og fikk leie sokkel hos en bekjent,men det har bare vært midlertidig og kontrakten går snart ut.. Nå har jeg endelig funnet leilighet,men får ikke flytte inn før depositumet er i orden og nav er utrolige vanskelige!!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2011 Ja, jeg har annonse ute på finn. har hatt det over en mnd. nesten ingen respons.er håpløst dette! når bør jeg evt kontakte kommunen? er det boligkontoret jeg må kontakte?
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2011 Den leiligheten jeg skal se på tirsdag, er i min prisklasse, ligger 500 meter fra her vi bor nå, altså det er veldig fin beliggenhet i frohold til barnehagen til storesøster, og skolen hennes neste år. Trikken går dirkete til høyskolen jeg skal studere på. Så den er perfekt! Men hvordan skal jeg overbevise utleiemegleren?? Det er fellesvisning, og jeg vil tro at feks. et par med fast jobb vil gå foran meg som alenemor og student! Noen tips? Er det teit å lage en liten "mappe" med boligreferanser og kopi av stønader fra nav? Kanskje legge med bekreftelse på at jeg har skoleplass(som er reservert fra i fjor pga fødsel) på høyskolen?! eller blir d for mye
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Det kan være fint å ha med et ark med stikkord og kontaktinformasjon, samt referanser fra tidligere leieforhold. Kopi av utbetalinger fra nav vil jeg tro virker mot sin hensikt. Et utleiefirma/ private utleiere ser nok heller på at en mottar stønader som noe negativt heller en positivt, i tillegg til at det jo viser at du har svært lav inntekt. Det er min erfaring etter mange år som leietaker med barn. Så fort jeg hadde fast og relativt høy abeidsinntekt møtte jeg mye større interesse og velvilje fra utleiere, men da hadde jeg ikke lenger behov for det siden jeg kunne kjøpe. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Hvor mye kan du betale i mnd da? Og leter du etter 2-roms eller 3-roms? Jeg merka fort at jeg måtte ut med nokså mye for å kunne ha en sjans på leiemarkedet.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. mai 2011 Ja oslo er jo så sinnsykt dyrt og! kan betale maks 10000, håper jo på 3 roms, men det er nesten umulig. Ser etter begge deler, en 2 roms med litt større soverom enn vi har nå kan funke det og
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 I Oslo er 10000 veldig billig for en 3-roms, er jo det man må ut med for en 2-roms. Selv er jeg student, så jeg får lån fra Lånekassen i tillegg til OS og bostøtte, så kunne derfor se etter dyrere leiligheter. Fant en til 13000 som jeg heldigvis fikk. Skjønner at leilighetsjakt i Oslo er vanskelig. Ville anbefale deg å IKKE komme med noen utskrifter fra NAV.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 10. mai 2011 #12 Skrevet 10. mai 2011 Enig med Anonym ja.. 10.000 er billig for 3 roms. Det er veldig dyrt å leie i Oslo desverre:(
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Tror nesten ikke det er mulig å finne en 3 roms til 10 000... Markedsprisen for 3 roms ligger mellom 11500 og 13000 ca. Jeg har leid en til 9000 frem til nå, men lavere leie fordi vi kjenner hverandre.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 11. mai 2011 Ja jeg er klar over at hvis man finner en 3 roms til 10000 er man heldig, men det ligger noen av de til leie, men som desverre får mange intr... var å så på en i går. men tror ikke jeg har fått den. Jeg skriver jo at jeg og kan klare meg med en større toroms. men det er også ikke så lett å finne en som er såpass stor at man får plass til 3 senger.... jaja jakten får fortsette men det tar sørenmeg på ass
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #15 Skrevet 11. mai 2011 Trenger ikke særlig stor leilighet sånn egentlig, for barna kan jo sove i køyeseng, evt ha 2 senger på soverommet og du i stua.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2011 Nei d er jo sant, men prøv å finn de som vil leie ut en liten leilighet til en med to barn...får alltid høre at den desverre er for liten for oss(noe jeg syntes må være opp til den som leier å avgjøre hva en trenger) ny visning i morgen og en på lørdag! hååper:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #17 Skrevet 11. mai 2011 Men må man egentlig informere om at man har 2 barn? Skjønner at man må det viss det er sokkelleilighet hvor eieren bor i samme hus, men jeg leier via utleiemegleren og de sjekker jo ikke hvem som bor i leiligheten. Om det er et firma som leier ut, så er det jo bare å si at du har ett barn. Og om loven ikke sier noe om det (jeg han ikke loven her, men kanskje noen andre vet det) så kan du jo si at du ikke har noen barn. Jeg har leid 4 forskjellige steder i Oslo og aldri måttet vise noen lønnslipper, så du trenger jo ikke å nevne OS, men bruk uttrykket "fast inntekt".
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #18 Skrevet 11. mai 2011 Er også på utskikk etter leilighet, men her får jeg ikke pga jeg ikke har jobb(er student og har 1 år igjen) utrolig hvor storkrevde folk skal være. Jeg trodde nå at de som oftest leier er alenemødre,unge foreldre,firmaer og utlendinger og det kan umulig finnes så mange firmaer som trenger så mange leiligheter? for virker som det er det folk helst vil leie til.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #19 Skrevet 12. mai 2011 ja jeg har tenkt på det om jeg må nevne barna hvis det er byrå. utleiemeglerne spurte meg er det bare du alene...og da følte jeg ikke at jeg kunne lyve. Ang inntekt, på den jeg skal se på i dag, det er og firma, og de har skjema man fyller ut om man er intr. der spør de jo om jobb, inntekt osv. jeg skal begynne å studere på høgskolen.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2011 #20 Skrevet 12. mai 2011 Hvordan gikk det på visninga i dag? Om du VET at du kommer til å greie deg økonomisk de neste årene, så hadde jeg rett og slett løyet ang jobb.
babbicharm Skrevet 12. mai 2011 #21 Skrevet 12. mai 2011 Hvis man har Obos medlemskap så kan man få leid bolig via dem. En vennine av meg leier fra dem . Leie kontrakt på 3 år og kan utvides til 6 år
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 14. mai 2011 Forfatter #22 Skrevet 14. mai 2011 Jippi. jeg fikk leiligheten jeg var og så på 3 roms til 9500:)))
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #24 Skrevet 15. mai 2011 sinsen:) kjekt å slippe å skifte barnehage!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #25 Skrevet 15. mai 2011 Neimen så hærlig! Gratulerer så mye!:-D Antar at du er overrlykkelig, og det har du jo all grunn til å være. Så var det jo veldig billig for en 3-roms, blir nesten litt misunnelig siden jeg selv må ut med mye mer, men det viktigste er jo at vi og barna våre har tak over hodet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå