Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jeg fikk et tips fra ei venninne ang etterrier. Tiss før dere ammer for at det skal gjøre mindre vondt. Jeg fødte for 1 uke siden og har hatt sterke etterrier - gikk pa smertestillende i flere dager. Men tissing hjalp. Spre det gode ord. Jordmødrene sier ingenting om dette......
sonnenschein Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Takk for tips! Det skal jeg prøve.... Om 11 uker
Maia&Mathias <3 Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Tusen takk for tipset! D skal jeg også prøve!
lille knerten Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Etterrier må arte seg forskjellig. Kan ikke huske at jeg hadde dette etter fødselen...
idamamma-00 Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Tusen takk for bra tips!!! Det skal jeg huske på! Får gåsehud bare jeg tenker på de etterriene.... Man tror man er ferdig med alt det vonde også..... argh! Kan tenke meg hvordan det kommer til å bli nå når jeg skal føde for andre gang på 15 mnd....
*julybirth* Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 hva mener du egentlig? at man skal gå å tisse før man ammer? skal føde for 2 gang jeg og, og har ikke opplevd etterrier før.. godt å få tips !
oktoberjente2011, fødeklar :) Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Til junehope@love Førstegangsfødende får ikke etterrier. Dette er noe du vil få som 2. gangs fødende men alle opplever dette forskjellig. Hjelper sikkert å tisse når disse kommer Supert med gode råd og erfaringer!!
oktoberjente2011, fødeklar :) Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 og nå ser jeg at jeg har svart helt feil.... sånn er det å gå i tåka og lese litt fort Fortsatt veldig glad for gode råd!! Som heretter skal leses 2 ganger.
kokelimonke Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Takk for tips ja! Gruer meg allerede til etterriene :( auauauau.
Peispå! Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Hæ??? Får ikke førstegangsfødende etterrier?? Der tror jeg du tar feil...Fikk vonde etterrier med førstemann, selv om jeg ikke hadde født før. Det vet jeg det er flere som har opplevd. Men, hører de gjerne blir værre etter flere. Uansett, deilig med et tips jeg ikke har hørt før, må si jeg har grudd meg litt til de etterriene. Takk,takk
A_K Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hadde også kraftige etterrier med nr en, så det er ikke bare flergangsfødendr som opplever dette!
trolla <3 <3 Skrevet 4. mai 2011 #12 Skrevet 4. mai 2011 Hvis ikke førstegangsfødende får etterrier, så må jeg ha blitt matforgifta eller noe på føden. Hadde noen helt forferdelige smerter etter min første fødsel. Men skal prøve det tipset til HI. Tusen takk
snopeguri:-) Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Åjo, jeg hadde masse sterke etterrier etter å ha født førstemann. Får håpe det ikke blir verre nå med nr to..... Takk for tips!
lille knerten Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Hvorfor får ikke 1.gangsfødende etterrier? Om jeg hadde det så ble nok den smerte overdøvd av smertene ved ammingen og følelsen av nettopp å ha fått en kaktus dratt ut baklengs nedentil....
gulda Skrevet 4. mai 2011 #15 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hadde etterier med nummer en. Det var vondt, og måtte ta paracet! Var ikke forberedt på dette. Så spent på hvordan det blir nå! Så skal prøve tipset, ja!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 4. mai 2011 #16 Skrevet 4. mai 2011 Annet tips er varmeflaske - trykket den hardt mot magen når etterriene kom og klarte meg da helt fint uten smertestillende. Så varmeflaska blir med denne gangen også : )
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 4. mai 2011 Ja. Akkurat like før du ammer. Hver gang. Jeg fikk datter nr 2 for en uke siden og hadde sterke etterrier. Hadde noen milde med første - men ikke noe i naerheten av det jeg hadde denne gangen.
Fru M Skrevet 5. mai 2011 #18 Skrevet 5. mai 2011 Førstegangs kan helt klart få etterrier de også, når man er annengangs sies det at disse ofte kan bli sterkere. Jeg legger 'tisse tipset' på minnet og skal være klar med paracet denne gangen. Hadde kjempevondt med nr en og for min del ødela det mye av gleden ved ammingen i starten. Gikk seg heldigvis fint til )
Peispå! Skrevet 25. mai 2011 #19 Skrevet 25. mai 2011 *dytter* aldri galt med nyttige tips. Kanskje flere som har noen lure ting å dele?
Ooops I did it AGAIN Skrevet 25. mai 2011 #20 Skrevet 25. mai 2011 Det er ikke sånn at førtegangsfødende ikke får etterrier... Men de kan gjerne bli sterkere for hver fødsel. Jeg hadde kraftige etterrier første gang, og andre gang like så;-) så ser virkelig fram til de første dagene med amming nå for tredje gang;)
Maia&Mathias <3 Skrevet 25. mai 2011 #21 Skrevet 25. mai 2011 Hvor lenge kan en regne med at de etterriene varer? Er d snakk om uker, måneder eller dager? Jeg er andregangs og hadde ingen etterrier med førstemann men regner jo med å få noen denne ganga... Skal virkelig prøve å tisse for hver gang jeg ammer ja!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 25. mai 2011 #22 Skrevet 25. mai 2011 Hadde de bare de første dagene me begge mine:-) er jo livmora sin trekker seg sammen pga hormoner en skiller ut ved amming. Er vel mest første dagene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå