Fru Pinne Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Mini runder snart 4 mnd og tenker å prøve med litt grøt da. Så jeg lurer på hvilken grøt som er grei i starten. Har en prøve på risgrøt men der er det en "voldsom" oppskrift med å koke opp masse melk og vann og ha i så og så mye pulver. Trodde man bare blandet litt pulver med passelig mengde vann jeg.. Trenger jeg å gi noe sviskegreier for magen hans når jeg begynner med grøt? Skal fortsette med ammingen
Puppen og lillemor Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 jeg begynte med nestle risgrøt.. og lagde bare en liten smaksprosjon. Kokte opp litt vann og blandet i pulver til en tynn grøt (mye mindre pulver enn det som stod på pakka fordi jeg ville ha den kjempe tynn til å begynne med).. alle trenger ikke svisker eller noe annet for å "hjelpe" magen, men det kan jo kanskje være greit å ha litt stående tilfelle det blir magevondt. Men hvis du begynner veldig rolig med grøt.. en teskje eller to om gangen så går det sikkert greit
jippijegharfødt Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Risgrøten til Nestle skal bare blandes med vann. Tror jeg brukte den og maisgrøten (som skulle blandes med melk) til eldstemann i begynnelsen. Jeg ville ikke begynt med noe for magen med mindre du merker at barnet reagerer på grøten. Lag veldig tynn grøt i begynnelsen og lag tykkere konsistens etter hvert.
Fru Pinne Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2011 Takk for svar Gleder meg litt til å teste dette egentlig. Småen har aldri kost seg med pupp, det skal helst komme masse melk fort, ellers blir han sint, så håper det blir suksess med litt grøt
kinaputten Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 vi startet med holles hirsegrøt som kan blandes med mm, mme eller vann. den er utrolig mild for magen og inneholder ikke palmeolje. Eneste er at den er glutenfri men jeg syntes den var så grei å begynne med også anbefaler de her hvor jeg bor å starte glutenfritt. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/matvarer/barnemat_oekologisk/holle_hirsegroet_glutenfri_fra_4_mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå