Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Fyller 38 rett etter termin. Er spent på hvordan dette svangerskapet skal gå, i forhold til de andre. Noen med erfaringer?
Kirikaia Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 40 og er 41 ved termin. Forrige svangerskap var jeg 29 år, så jeg har ikke erfaring med å være godt voksen og gravid ;-)
Gullis :) Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 39 har tre barn på 11,9 og 8..føles ut som en evighet siden!
Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2011 Godt å se at jeg ikke er alene i godt voksen alder her:). Hvor langt er dere på vei nå? Og hvordan har dette svangerskapet forløpt i forhold til de forrige? Jeg er 11,5 idag. Har ikke merket noen stor forskjell fra de andre svangerskapene, bortsett fra at jeg nok er litt mere bekymret over at noe skal være "galt". Skal på Duo - test mandag, er spent på det!
oktoberjente2011, fødeklar :) Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Fyller 37 om få dager. Til å begynne med syntes jeg at jeg var altfor gammel enda jeg kjenner flere som er godt over 40 før de fikk nr. 2. Tror kanskje det var at denne gangen har ting ikke gått på skinner slik som da jeg var 24 og 25 år med mine første. Idag er formen bedre, i uke 18, men fortsatt langt ifra å kunne jobbe. Det har dukket opp 2 andre som er over min alder i samme gate som er gravide. Så det var vel mer følelsen av ikke å mestre svangerskapet like godt som gjorde at jeg følte meg litt utgått på dato. En annen ting jeg tenker på er tiden på sykehuset etter fødselen sammen med fnisete 20-åringer Da skal jeg nyte god av livserfaringer og to tidligere snupper. Jeg har jo allerede to fantastiske barnevakter som venter hjemme. Hjertet får aldri rynker Lykke til alle sammen!
Happymom74 Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Jepp, jeg også Blir 38 ei uke etter termin. Bare ungdommen :) Fin form så langt, men er jo bare i 7ende uke enda. Har to barn fra før som blir 10 og 14 i år er litt spent på hvordan dette svangerskapet blir i forhold til de. Første svangerskapet var det null plager, det andre var det mer enn nok så tiden får vise hvordan dette blir Går bra enda ihvertfall Mye mer bekymret for at det skal gå galt den gangen her merker jeg, vil så gjerne ikke være sånn men kan ikke noe for det. Krysser fingrene for at det går veldig veldig bra
Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2011 Kjenner til det med bekymringer, ja!...men vi får forsøke å være positive. Det går jo bra for de fleste! Ser at du og blir 38 rett etter termin Happymom74. Skal du inn for DUO - test, du?
Happymom74 Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Ja, får ta det som det kommer - kan jo ikke gjøre noe mer enn det Er vel noe med det at jeg vet det er vår siste og vil så veldig veldig gjerne. Men, har bestemt meg for at det SKAL gå bre Aner ikke hva jeg skal - har faktisk ikke tenkt så langt. Skal ikke til legen før 23. mai så jeg får ta det med han da. Skal du?
Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2011 Ja, jeg skal til mandag. Dette var i utgangspunktet et uplanlagt barn, hvor jeg egentlig hadde meddelt at jeg var "ferdig" med små....men noen ganger må man bare grip det livet gir en:) Var lenge i tvil i forhold til DUO - testing...Har jobbet mange år med barn med spesielle behov, så jeg ser hvor mye glede de kan gi, men også hvor mye slit det kan være både for barnet, foreldrene og søskene..... Hadde jeg vært yngre, og følt at jeg hadde mer overskudd til å takle en evt slik situasjon, ville jeg ikke tenkt tanken i det hele tatt..
Happymom74 Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Ba du om det selv el fikk du tilbud om det? Tror nok jeg takker ja om jeg får tilbudet - skal ihvertfall rådføre meg med legen og ikke minst mannen min...
Line69 Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 41 år og venter spent på den første ( og siste ) 28 juni. Har rett og slett ingen plager annet at jeg er mer trøtt og sliten Ellers er det helt topp å gå gravid.. Lykke til damer!!!
Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2011 Jeg spurte først min fastlege om det, men hun ba meg ta det opp med min gynekolog. Han anbefalte DUO - testingen, og fikk time i løpet av ett par uker. Godt å høre at alderen ikke nødvendigvis skaper flere plager, Line69:)
andreita med 2 prinsesser Skrevet 4. mai 2011 #13 Skrevet 4. mai 2011 Jepp, er i uke 7 pluss 2 og er 38 vil være 39 ved fødsel Kjenner ikke så mye enna, veldig trøtt, har en jente på 5 og føler at jeg er redd det skal gå galt eller at noe skal være gale Et spørsmål, bor i spania så er ikke så inne på saker og ting hjemme lenger, hva er duo test?
Tussimamma Skrevet 4. mai 2011 #14 Skrevet 4. mai 2011 Jeg blir straks 37 og venter fjerdemann i desember :-) Har på 10, 8 og 5 år, så det er en stund siden sist. Men tipper jeg får noen gode barnevakter og god hjelp! Er bare 9 + 2 enda, er kvalm som i de andre svangerskapene, men har ikke kastet opp denne gangen, noe jeg har gjort med de andre. Skal på ultralyd på fredag (har hatt MA før), og er ganske nervøs! Men gleder meg til å nyte denne babyen uten flere småbarn å ta meg av! Alle aldre har sin sjarm, det gjelder vel oss damer og :-)
Modern og fjerdemann Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 4. mai 2011 DUO - test er en kombinasjon av blodprøver og UL av nakkefolden som viser til risikoen for kromosomfeil hos barnet. Dette er et tilbud i stedet for eller i tillegg til fostervannsprøve.
popstar Skrevet 4. mai 2011 #16 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 37! Dette er min 4 graviditet, en provosert abort og to ufrivillige. Har slitt for å bli gravid i tre år, (tre ganger gravid siste året), så håper inderlig spiren sitter nå. Er i uke 7:)
acp Skrevet 4. mai 2011 #18 Skrevet 4. mai 2011 hei eg blir 38 rett før termin.har termin 4november,er 13+6 idag:)har 2 barn fra før,en sønn som blir 15 og en datter som blir 13,en liten attpåklatt:)lykke til med babyen i magen:)
meg. Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 42 år og gravid med mitt andre barn, har en jente på fem fra før, er 5+6 uker så jeg håper dette vil gå bra :-)) Er skrekkblandet fryd, gruer meg forferdelig til fødsel etter sist erfaring, men barnet må jo ut,hihi
SNURF 5 GUTTER Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Er 39 nå men 40 når barnet kommer. Er mitt 5 svangerskap. barn 23, 6 og 5. Mitt barn på 3 år som brått død. Er pissetreng og oppblåst og TRØTT. Ellers er alt topp. 4+2
tingeling71 Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Jeg er 40 år og gravid med min første. Skal til duo-test i løpet av de nærmeste ukene gruer litt til det. Er 10 fullgåtte uker i dag, har termin 2. desember. Jeg er glad i å trene, men er nok noe udisiplinert der. Så nå har jeg tenkt å få meg en PT rett og slett for å prøve å unngå å legge på meg mer enn det nødvendige. I tillegg mener de jo at en fødsel skal gå enklere om man er litt trent. Jeg har en noe høy BMI som legen og gyn ikke helt liker, ikke jeg heller vel og merke. Ingen spesielle symptomer, men har sett at det er liv og at den vokser som den skal. Har vært på tidlig UL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå