MammaMø85 Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Har brukt akupunktur før som hjalp veldig, har greid meg ok med allergitabl de siste åra og satsa på at det skulle gå like greit nå... men nå er det plagsomt! Øyne som klør og "varm" og tett nese.. Atsjoooooo! Ønsker meg en skikkelig regntung dag som kan vaske vekk litt gul plage, men det ser dårlig ut med regn her på østlandet gitt.. ( klager jo på alt også da ;p ) Noen som har prøvd allergisprøyter? Kan man ta det selvom man har andre allergier også?
Night 78 - keiser og prins Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Yepp! Første gang på årevis... Men har hatt det bare siste drøye uka. Og kun slimhoste og snufsete nese. Krysser fingrene for at kløen ikke dukker opp... I fjor brukte jeg oså akupunktur siden vi ville ha barn. Veldig fornøgd da iallfall. Bruker vanligvis tabletter og nesespray. Men jeg er mest plaget februar til mai, så satser på at det verste snart er gjort!! Er det ikke flere typer allergisrøyter da? Er jo og begrenset hva slags medisin man kan bruke som gravid. Jeg får ikke bruke mine vanlige iallfall.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg sliter big time! Hoster meg igjennom nettene og klør meg igjennom dagene... Magemusklene skriker etter å få slippe snart! ) Tar en tablett Loratadin morgen, samt en dose Avamys nesespray morgen og kveld. Det hjelper noe. Ellers skyller jeg håret før jeg legger meg, skifter ofte på sengen, tørker støv og lufter bare på kvelden og i korte perioder. Jeg vet ikke helt hva du mener med allergisprøyter, men hvis det er kortison du sikter til bør ikke disse settes i 3 tri. Jeg har ikke helt oversikt på hvorfor, men tror det har noe med fosterets evne til å selv produsere kortison selv etter fødsel... (kortison er som du sikkert vet et hormon som produseres i binyrene) Jeg jobber sammen med flere leger og har fått en forklaring,men det er ikke alltid like enkelt å forstå hva de egentlig sier! Hehe... Det viktigste er at jeg har blitt bedt om å holde meg unna kortison, annet enn i små doser i nesesprayen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå