Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var på rikshospitalet til undersøkelse og har tatt blodprøver til timen o.l, pga sliti med syklus. ikke hatt mens siden juni ifjor.fikk beskjed at det så ut som på prøvene at jeg hadde veldig høye hormonverdier, og det her var ikke bra og det virket som jeg ikke produserer egg.Tok nye blodprøver når jeg var der for å være helt sikre på resultatene. Dette vil da si at vi må ha eggdonor.Det her var kjempe trist og leit for meg å få høre. Men vi har snakket mye om det her og vi vil jo gjerne ha barn da. Så er det noen som vet hvordan man går frem, hvordan prosessen er osv?jeg venter på svar ifra sykehuset nå, skulle få svar så fort de hadde fått resultatene på blodprøvene, så venter veldig spent på svarene nå.

Fortsetter under...

Hei!

Føler veldig med deg i den prosessen du er i nå. Jeg har selv opplevd lignende. Vi hadde prøvd å fått barn i ett års tid da vi oppsøkte hjelp. Jeg hadde da ikke hatt mensen på flere år. Etter flere prøver fikk vi beskjeden som jeg hadde ventet på, jeg hadde kommet i tidlig overgangsalder. Selv om jeg bare var 22 år da jeg fikk denne beskjeden, så hadde det ant meg at noe var veldig galt. Ergo så hadde jeg kommet lengre i prosessen ift samboeren min. Han ble sjokkert da han fikk beskjeden. Jeg hadde hørt om eggdonasjon(ED) tidligere, så derfor var jeg ivrig på å prøve det, noe samboeren min også var. Vi hivde oss rundt og sendte søknad til AVA i Finland. (Denne klinikken ble anbefalt av St.Olav og nettsiden er: www.avaclinic.com) Det står en god del på nettsidene deres, anbefales! Vi fikk raskt tilbakemelding fra klinikken, de sendte med ulike prøveskjema som de ville ha svar på. Da disse prøvene var unnagjort fikk vi beskjed om at ventetiden var på 6 mnd. ED er jo ulovlig i Norge, derfor måtte vi alliere oss med en privat klinikk(Medicus tr.heim) som bisto oss under behandlingen. Under behandlingen blir det anbefalt å benytte psykolog. Det vil jeg anbefale å gjøre. Dette fordi denne prosessen tar veldig på, og det er derfor godt å snakke med en objektiv person som kan nyansere bekymringene/sp.målene litt. Ble sikkert litt rart svar dette, men du må bare spørre hvis det er noe spes du lurer på.. Vi lyktes på tredje forsøket, 2,5 år etter første forsøk:-)

Hei!

Så lei beskjed dere har fått.Vil det si at dere ikke får IVF ved Riksen?Grunnet de dårlige blodprøvene?Har dere forresten fått svar på de siste prøvene?

1 egg er jo nok ved IVF.Hva om dere kontaktet en privatklinikk for en samtale,viser de prøveresultatene og spør om råd om man f eks man fremprovosere egg med de riktige medisinene,kombinasjonene og dosene.F eks klinikk Hausken er gode på få eller "dårlige" egg.

Vi har et ICSI-barn (etter 3 ICSI) og 1 egg-donorbarn (full klaff på første ed-forsøk...etter 4 mislykkede "vanlige" ICSI v private klinikker i Norge og Danmark)

Ellers synes j du har fått grei info i innlegget over mitt.Få deg en privat lege her i Norge som assisterer under ED.Det finnes mange ED-klinikker i utlandet.

Litt info finner du forresten på www.onskebarn.no:

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23

Masse lykke til!Klem/

Hei

Det var trist å høre. Jeg kan trøste deg med at det er mange i din situasjon som har fått barn. Jeg bor i Spania og har master grad i asistert befruktning. Jeg har begynt mitt eget firma og henter folk fra skandinaviske land for IVF behandlinger til Spania. Her er lover og regler ikke så vanskelige som i Norge. Du får donert egg helt anonymt. Hvis du er intressert du kan sette deg i kontakt med meg og jeg ordner alt fra A-Å for deg. Fly billetter, opphold, oversetting...er med deg gjennom hele prosessen. Du skal få se at det går så bra, som det har gått for mange andre.Oppholdet behæver ikke å være lenger en en uke da mye skjer gjennom skype.

Håper å høre fra deg

Min mail: [email protected]

beklager at jeg ikke har svart før nå, men har vært på ferie i Tyrkia:)tusen takk for alle koselige svar altså, det setter jeg veeeldig stor pris på.

Har fått beskjed av legen på riksen nå at han skal sende meg en resept på noe medisiner jeg skal ta nå. og da er det 10 % sjans for at jeg blir gravid.han mente vi skulle prøve ut dette i 2 år og hvis det ikke hadde skjedd noe da blir det eggdonasjon.men vi synes 2 år er lenge etter å ha strevd en stund allerede, så vi tenker å prøve frem til neste sommer, så kommer vi til å høre om eggdonasjon.men er donatorene spanske eller er det kvinner ifra flere steder i europa?.:) må bare spørre, for jeg har så lite peiling på det her:)men man må jo tilbake hvis ikke første inngrep fungerer da?.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...