Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 vi får ikke satt opp port. vi har gjerde men ikke port. jeg har skrevet om dette før ang hunden løp ned sønnen vår på 2 år. dette har blitt bedre. hunden er aldri løs når vi er ute. men de slepper løs hunden mens vi er inne eller borte. og den driter ned tomten. vi må plukke opp hver dag for at ungene ikke skal tråkke i det. og nå er vi dritt lei. noen som har noen tips til hvordan vi kan få hunden til å ikke drite på tomten vår? rotte gift og slike ting er uaktuelt da vi har katt.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Send poden løs uten bleie når det er på tide å bæsje, dere skal vel lære han å gå på do snart`
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 han driver med do trening. men jeg ønsker ikke hevne meg bare få slutt på dette.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor kan dere ikke sette opp port? Hva med å anmelde til politiet? Plukke opp bæsjen, kaste det på trappa til naboen. Ta et par av de gamle skoene til barna, "tråkk" ned i bæsjen med det og ring på døra for å vise hva din lille søte akkurat tråkket, satte seg i. Mest effektive er å bruke en skuffe, skuffe det opp og hive det på trappa til naboen...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Be naboen slutte å lufte hunden på deres plen. Hvis det ikke hjelper, så hadde jeg rett og slett (i beste dibånd) plukket opp hundebæsjen og lagt den på trappa deres til de sluttet med det. Går ut fra at dette ikke er noen dere har noe godt forhold til uansett hvis de ikke hører på dere. Så vil jeg bare legge til at dere er heldige som vet hvilken nabo som ikke plukker opp etter bikkja;-) Vi opplevde at det dukket opp ca 30-40 hundebæsjer når snøen smeltet i år og ettersom vi bor i en blindvei hvor ytterst få går gjennom hvis de ikke bor i nærheten, så vet vi akkurat hvilke naboer som pleier å lufte hundene her, vi aner bare ikke hvem som ikke plukker opp etter dem.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Inviter naboen over på kaffe. Prat om problemet. Igjen!!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Tja, snakk med naboen? Sett opp en port? Om Det ikke går så drit ned tomta hans... :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 vi kan ikke settte opp da vi ikke kan stenge innkjøringen. er det ikke litt drøyt å annmelde at en hund driter ned tomten? naboen ler og koser seg bare når ungene skader seg. så tviler på at de gjør noe med dette
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Anmeld det om du vil, men legg fokuset på at de ikke overholder bandtvangen og at hunden hopper på barnet på bare 2 år, og dermed lager en farlig situasjon. Vi hadde samme problem, og i tillegg hoppet hunden opp på bilene til alle som kom opp til huset. Den tisset også på biler. Ikke så populært nei. I tillegg sto dden ute og hylte natta lang. Mannen gikk ut og vekket dem om natta og gav en skjenneprekend så tydelig at vi ikke så hunden igjen de siste månedene før vi flyttet derfra. Kanskje dere også burde si klarere i fra?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 ¨vi har kunn en nabo. så er ikke så vanskelig å vite hvem hund dette er fra. pluss at vi ser at hunden er løs på tomten vår seint på kvelden. vi har ikke noe bra forhold til naboen nei. å be naboen på kaffe gjør jeg ikke da nabo jenta ikke er riktig go i hode. vi har lagt dritten på trappa dems. på panseret på bilen som står rett utenfor døra. men de hevner seg bare mer. planter dritten på vår trapp igjen. så det nytter ikke,.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Fang hunden, kjør den til nærmeste politistasjon HVER gang den driter på eiendommen. Da vil nok politiet reagere
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 vi har prøvd å snakke hardt til de. min mann snakker ikke hardt til noen, men jeg var over og snakket til de og sa ifra hvor korta lå. og at dette ikke går, vi har to unger som skal kunne være trygge på vår egen eiendom. de gir faen. de spiller høy musikk hver dag etter legge tid for barna. og tuter med bilen hver gang de kommer og drar. bare for å plage. de slenger søppla de utenfor døra og dyr river posen opp og vi har nå søppel utover tomten. vi har kjøpt vårt først hus og dette var virkelig ikke noe gøy å oppleve. jeg har pratet med kommunen, huseier, og politiet. alle disse har også pratet med henne og fortalt henne at dette ikke går.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #15 Skrevet 3. mai 2011 vi klarer ikke få tak i hunden. går du mot den hopper den og bjeffer og blir agresiv mot oss. vi har prøvd å få tak i den for å kjøre den avgårde.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #16 Skrevet 3. mai 2011 I alle dager!! Du skriver: "rotte gift og slike ting er uaktuelt da vi har katt"... Er du ikke riktig navla!?! Er den eneste grunnen til at du ikke ønsker å forgifte denne hunden, at du selv har katt som kan få i seg giften?? Man påfører da ikke et uskyldig dyr en langsom og smertefull død, fordi den driter i hagen!! MILDE MAGDA, jeg har aldri hørt på makan - syke menneske!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #17 Skrevet 3. mai 2011 jeg har bedt om råd her inne før og rottegift var et av rådene jeg fikk,. tanken på å legge ut rottegift den var aldri hos meg før jeg ba om hjelp her inne.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #18 Skrevet 3. mai 2011 Akkurat, så du hadde ikke tenkt på denne genialt enkle metoden med rottegift før et lyst hode kom med den her- men slo den fra deg pga. katten din?! Hva var ideen da? Å drepe hunden slik at man slapp å plukke hundebæsj? Hva er det med folk...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Situasjonen deres er jo helt uholdbar: høy musikk, søppel, hundebæsj, bråk og i tillegg nytter det tydeligvis ikke å prate med hverken de, politi, kommune etc. vel, selv omd et er surt: Eneste utvei er å flytte faktisk!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Hvis hunden er aggresiv og løs, ja da er saken enkel: Politianmeld. Ring Falken, de henter løshunder! Men enig med hun over: FLYTT
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #21 Skrevet 4. mai 2011 Du har tydeligvis hund selv, og klarer ikke å sette deg inn i problemet. Jeg hadde lett tatt livet av en hund som angrep barnet mitt og ødela for hele familien, selv om det egentlig er eieren som er problemet. Fang hunden, og kjør den til dyrelegen for avlivning. Når naboen leter og spør etter hunden, sier du at om han hadde brukt bånd på den, så hadde han visst hvor den var.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #22 Skrevet 4. mai 2011 Begynn å kast bæsjbleiene til gutten på plenen til naboen. Evt dryl driten fra hunden tilbake på trappa, så får naboen selv trø i det....
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #23 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har samme problem med hunden til vår nabo, eller sønnen i huset sin hund... Vet ikke hvor mange ganger jeg har plukket bæsj etter han! I og med at vi også har hund tror de kanskje jeg ikke vet hva som er etter vår hund og hva som er etter deres, men vi har dobermann og de har en liten plendriter så det er svært lett å se forskjell. Fordi vi har barn plukker jeg med en gang hunden vår har bæsjet i hagen så ingen skal tråkke i det, men det hjeper ikke når møkk etter nabohunden ikke blir plukket opp. Jeg har også tatt med rull med hundeposer og sagt jeg er villig til å kjøpe poser for dem bare de plukker opp selv, men det skjer ingen ting. Det verste var i vinter når han begynte å drite på verandaen vår fordi der var det mindre snø enn i hagen og lettere å komme til! Etter 1 april er det båndtvang i hele Norge (bortsett fra på enkelte friområder) og jeg ville ringt til politiet og sagt i fra at naboens aggresive hund er løs ute på deres eiendom. Om dere klager nok vil de enten hente hunden eller i det minste prate med eierne.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #24 Skrevet 4. mai 2011 Hvis naboens agressive hund hadde gått løs på min plen og bæsjet samtidig som jeg hadde følt at den var en trussel for ungene hadde jeg fått den avlivet. Ikke noe dyr er viktigere enn ungene!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2011 #25 Skrevet 4. mai 2011 Jeg hadde plukket opp dritten med en spade og slengt den over på deres side av gjerdet. Og satt opp en port...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå