Gå til innhold

Etterlysning!! skulle så gjerne hatt sangtekster til disse barnesangene:

Anbefalte innlegg

er en sang som handler om : en liten undulat som får så dårlig med mat, for de han bor hos, for de han bor hos..... og så husker jeg ikke mere.. noen som kan hele teksten?

og ønsker også teksten på en annen sang. det jeg husker av teksten er: med krøllet hale og nesevis, i bingen springer en gris. med alle de fire små beina i maten sin, du store min, og fysj,fysja meg for en gris du er... eller noe lignende som det... noen som kan hjelpe meg med hele teksten

og er en gammel barneregle (eller sang) som jeg kun husker begynnelsen på : Ride ride ranke til møllerens hus, der var ingen hjemme...

noen som kan resten av teksten? finner bare andre versjoner av Ride ride ranke, men skulle gjerne ha kunnet denne som ble brukt av mine foreldre (de har dessverre også glemt resten :-(

Fortsetter under...

Med krøllet hale og nesevis, i bingen springer en gris.I søla den ruller seg inndg tramper med alle de fire små beina i maten sin, du store min, og fysj,fysja meg for en gris du er:)

Var i hvartfall den ene ...

Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat, for de han bor hos, for de han bor hos de er så gjerrige så.

Eller noe sant.

Den siste er jeg ikke sikker på.

Den første har jeg lært slik:

Jeg er en liten undulat

som får så dårlig med mat,

for de jeg bor hos,

ja, de jeg bor hos,

de er så gjerrig' som så.

De gir meg fisk hver eneste da',

men det vil jeg ikke ha,

for jeg vil heller,

ja, mye heller,

ha Coca-Cola og is!

Den andre kan jeg ikke, og den tredje husker jeg ikke, dessverre...

Med krøllet hale og nesevis, i bingen springer en gris.I søla den ruller seg inndg tramper med alle de fire små beina i maten sin, du store min, og fysj,fysja meg for en gris du er:)

Var i hvartfall den ene ...

Jeg er en liten undulat som får så dårlig med mat, for de jeg bor hos, for de jeg bor hos, de er så gjerrige så.

Eller noe sant.

Den siste er jeg ikke sikker på.

Fant denne også når jeg bare googlet litt;) :

Ride, ride ranke, til møllerens hus

Der var det ingen hjemme uten en liten kattepus

Og tre små hunder som lå under benken og gnagde på lenken.

Den ene sa "Voff!"

Og den andre sa "Voff!"

Og den tredje sa "Voff! Voff! VOFF!"

Ser du har fått hjelp med de to første, så jeg tar bare nr 3 slik jeg kan den... (er forøvrig litt overrasket over at jeg mener å kunne alle tre, hehe)

Ride, ride ranke

til møllerens hus

Ingen andre hjemme enn lille kattepus

Hanen den galer

Katten den maler

Hunden den sier voff, voff voff!

:-)

Annonse

Tusen Takk alle sammen! ble kjempeglad for å få hjelp til alle tre tekstene! nå har jeg skrevet de ned, og så skal veslesnuppa og jeg kose oss med sang og regler i morgen :-)

takk for god og rask hjelp til dere alle!

Nææh, så merkelig:)

Dere har en helt annen verson av ride, ride ranke enn det jeg er oppvokst med! ;)

Ride ride ranke til møllerns hus

det var ingen hjemme annet enn rotter og mus

og en bitte bitte liten kattepus

Morsomt!

Min versjon av ride ride ranke:

Ride ride ranke til møllerens hus, der var ingen hjemme utentatt lille kattepus. To små hunder, den ene satt oppå benken, andre satt under. Voff sa den ene, voff sa den andre, Voff voff voff sa begge to, så datt de ned i tønna, og så hoppa de opp igjen.

oj...

ride ride ranke

til møllerens hus

der var ingen hjemme annet enn en liten kattepus

og to små hunder som satt under benken

og tygget på lenken

den ene sa voff

den andre sa voff voff

den tredje sa voff voff voff:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...