megh Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Over disse kynnerene og vondtene.. Hvor mye er egentlig normalt? Og hvordan vondter er egentlig normalt. Jeg er så lei av å lure på om jeg må ringe føden og spørre. Har vært der noen ganger på grunn av smerter eller veldig mye kynnere. Og funnet ut at jeg må roe ned men at det ikke er noe krititsk. Og i dag har jeg hatt mye kynnere igjen. har vært øm i nedre del av magen. Kjent trykk, og litt press i underlivet. Og til tider murring, spesielt på den ene siden og bakover. Men siden jeg var på føden på søndag for å sjekke ut, og det ikke var blitt noe endring siden sist så kjenner jeg at terskelen min er litt høy til å skulle ringe igjen. Ungen presser veldig mye med kroppen sin også, og da kan noe av de samme plagene. Man kan vel bli øm av at ungen beveger seg mye også?? Jeg har født før, men allikevel. Hadde mye kynnere og vondter da og, men kan ikke huske om det var helt på samme måte.. Tar gjerne i mot råd.. Kanskje spesielt hvor mye murring som er greit å ha. Uke 30 Takk!!
Jordbæret <3 Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Har du fått målt livmorhalsen din? Størrelsen på den vil være med å avgjøre hvor mye kynnere du kan tåle. Jeg har det sånn som deg. Hos meg målte de livmorhalsen da jeg var inne en formiddag. Og noen timer seinere, da var den blitt betydelig kortere og hadde litt åpning innvendig. Så da var det tydelig at alle kynnerne jeg hadde var med på å modne livmorhalsen. Når jeg var inne til kontroll to uker etterpå så var livmorhalsen blitt enda kortere, den er i underkant av 2 cm og nå har den begynnende åpning utvendig også. Jeg har fått beskjed om å leve som normalt, men være veldig forsiktig og ta kontakt ved minste tegn til at noe er i gjære. Min lille er veldig glad i å sitte med rompa ned, det gir økt trykk nedover og man kan føle at ungen sparker helt uti åpningen. Jeg er ikke veldig øm i magen. Men kjenner et til tider voldsomt press nedover mot fødselskanalen. Jeg tror man kan ha ganske mye murringer uten at noe er på gang. Da jeg var innlagt for å få riehemmende medisiner hadde jeg sammentrekninger hvert tiende til femtende minutt, og det var noen timer etter at de hadde gitt meg første riehemmende tablett.
megh Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Jeg har målt. 3,6 cm ca. Og lukket. Så det er jo ikke noe farlig enda:) men som legen og sa var at det kan forandre seg fort. Så man skal jo følge med. Og komme om det kommer slim eller blod.. Hmm... Nå er jeg jo 30+3 så det nærmer seg jo sakte men sikkert terminen Jeg har hvertfall høyere terskel for å ringe føden nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå