Gå til innhold

I besøk til brodern og foreldre, blir etter jenta vår sin leggetid, hva da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt formulert, men poenget er.

Foreldrene mine kommer til byn og skal bo hos min bror denne gangen.

Vi er derfor invitert opp dit til kvelds fredag og da er det litt dumt å måtte dra i seks tiden fordi jenta vår må legge seg.

Hun er rett over 5 mnd.

Blir det dumt for rutiner og alt at vi legger henne i vognbag til vanlig tid?

Slik at vi kan være sammen med familien litt lenger.

Broren min har også småbarn så denne gangen er det vår tur å flytte på oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vesla mi er 6 måneder og vi har vært på besøk på kvelden mange ganger :)

Vi pleier å ta med pysj osv. Og så får hun mat, blir stelt osv som vanlig. Så legger vi henne i vognbaggen eller et annet passende sted. Når det er på tide å reise hjem får hun litt klær utenpå pysjen, setter oss i biler og kjører hjem. HUn våkner jo da selvfølgelig, men sovner som regel igjen i bilen. Når vi kommer hjem legger vi henne bare i senga

Går kjempefint :)

Vi er veldig strenge på rutiner i hverdagen - og tror bestemt at de er nøkkelen til en harmonisk baby :) Men tror også det er viktig at de lærer seg å takle at noen ganger er ting litt annerledes

Skrevet

Vi testa nettopp noe tilsvarende for vår gutt på 5 måneder og det gikk overraskende fint! Utførte rutiner tilnærmet vanlig der vi var, og la ham i vogna. Sovna fint der og sovna godt igjen da vi fikk ham hjem og i seng. Veldig tilfredsstillende å se at det funker - man må jo kunne være litt fleksibel innimellom!

Skrevet

Vi har vært på kveldsbesøk endel, og tar også med vognbagen som tuppa sover i. Gjør alle kveldsrutinene som vanlig, og tuppa sovner greit borte. Hun blir ganske våken når vi drar hjem, men sovner fort i senga si. Synes det er kjempekjekt å kunne gjøre det slik, er foreldrene fleksible, blir også barna det ;)

Skrevet

Vi har vært på endel kveldsbesøk siden tuppa kom til verden (er 10 mnd nå), og tar bare med vognbagen som tuppa sover i. Gjør alle kveldsrutinene som vanlig, og tuppa sovner greit borte. Hun blir ganske våken når vi drar hjem, men sovner fort i senga si. Synes det er kjempekjekt å kunne gjøre det slik, er foreldrene fleksible, blir også barna det ;)

Skrevet

Nå fikk jeg en skikkelig aha-opplevelse. Dette har jeg aldri tenkt på. Føler meg faktisk litt teit her jeg sitter. Drar alltid hjem til leggetid som allerede er kl 19. Men når de vokser ut av vognbagen da? Bruker dere sportsvogndelen? Ikke for å kuppe tråden din altså HI :)

Skrevet

Vi bruker sportsvogna nå ja :)

Snuppa sover i den når vi er ute og triller og litt innimellom på dagtid ellers, og sover godt der..

Så nå er det bare å reise bort på besøk "Venter først i november" og bli så sent dere bare ønsker.

Når jeg fortsatt ammet på natt ga jeg snuppa gjerne litt mat når vi kom hjem før jeg la henne i senga si - da sov hun som regel til morgenen etter uten mer mat også :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer
Skrevet

Vi har med reisesenga. Guttungen vår har hatt faste rutiner fra han var 3 mnd og det fungerte aldri å legge han i en vogn, så vi har brukt reisesenga flittig hele veien! :-)

Skrevet

Kjekt å høre at det funker :)

For jeg er veldig streng på rutiner og leggetid, så vi har jo kvelden alene fra kvart på syv her i huset. GUll verdt tid!

Litt kjekt å kunne gå i sånne besøk sammen og ikke at en f eks må være igjen hjemme. Da tar vi bare med oss vognbagen,pysj, grøt og hele sulja!! :)

TUSEN TAKK for svar der ute:)

Skrevet

Jeg sier bare- reis masse på besøk på kvelden nå som du bare har ett barn, og fortsatt muligheten til det!! Jeg var selv altfor dårlig til det da vi bare hadde eldstejenta, og nå som vi har to stykk småtroll er det så og si umulig, så nå kan jeg bare ha det så godt hehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...