Gjest Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 altså for å sette igang fødselen. Heter det forresten stripping eller finnes det et annet ord for det? Vel; hvilken effekt hadde det på dere?
Marihøna. Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Stripping er en prosedyre for å kontrollere hvor mange cm, livmorhalsen har åpnet seg. Dette er ikke noe som er spesielt behagelig. Jordmor dytter hele hånden inn i vagina, for å kjenne etter hvor stor åpningen er. Hadde ingen effekt på å fremskynde min fødsel , da jeg fikk en sønn i 2008.
froeken Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Hei, stripping kalles også hinneløsning. Jordmor eller lege drar fingrene rundt toppen av hodet på babyen for å løsne fosterhinnene, JEg fikk gjort dette med nr to med håp om å få i gang fødselen. DAgen etter ble jeg satt i gang med modningspiller pga lite forstervann så jeg vet ikke om det ville hatt noen effekt. Kjente litt murriger om kvelden enest. MEn det skal sies at det tok 2,5 timer fra vannet gikk dagen etter til babyen var født, så kanskje det hadde gjort sitt likevel? Var ikke vondt å få det gjort, bare litt ubehagelig :
NostraStoria Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Ble strippet flere ganger i forrige svangerskap, og denne gangen håper jeg å slippe. Hvor vondt det gjør kommer an på hvor hardt de røsker til. Når jm gjorde det var det kun litt ubehagelig. Da en spesialist på sykehuset gjorde det (i forbindelse med overtidskontroll) så fikk jeg beskjed om å skrike ut når jeg ikke greide mer - jeg hylte til. Det var sykt vondt! Hadde mye ubehag resten av dagen. Slet med hver lille hump i veien når vi kjørte hjem fra sykehuset, slet med å sitte osv. Utenom smerter/ubehag så var det ingen effekt.
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 ...uff da. Virker som det ikke har store effekten da... kjipern.
NostraStoria Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 Det kan jo ha effekt da, spørs hva du vil prøve!
blockarella Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Jeg ble strippet på overtidskontroll 12 dager over termin sist, og riene startet et par timer etterpå. Så jeg har troen på at det gjorde susen, var ikke noe som helst tegn til fødsel på forhånd... :-)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Virket ikke på meg heller, og opplevde det som bare vondt. Men det var vel sikkert et tegn på at jeg ikke var moden nok. Hvis fødselen ikke er veldig langt unna uansett, kan det sikkert fremskynde.
septemberpiken Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Jeg ble også strippet på overtidskontroll 12 dager over termin. Hadde litt murringer resten av kvelden, men det hadde ellers ingen effekt. Igangsatt fødsel pga. for lite fostervann dagen etter, jeg var ganske moden, men det gikk dessverre ikke spesielt raskt med fødselen uansett...
Night 78 - keiser og prins Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Jeg ble tøyd i dag fra ca 1 til 2 cm. Har blødd og slimet litt etterpå. Kan det være slimproppen, eller er det bare pga at hun tøyde slik? Livmorhalsen var ikke helt flatet ut men myk og fin... noen som vet? Har termin i morga.
Gjest Skrevet 4. mai 2011 #11 Skrevet 4. mai 2011 Det er visst helt normalt at det kommer både blod og slim etter å ha blit tøyd og strippet. Jeg har vært inne to ganger nå, og det kom slim iblandet litt blod begge gangene. ...Det med slimproppen aner jeg ikke...
Juni1180 Skrevet 5. mai 2011 #12 Skrevet 5. mai 2011 Jeg ble tøyd en uke på overtid i mitt andre svangerskap. Jeg fikk murringer rett etterpå og fødselen satte i gang med rier samme natten :)
RockMyWorld Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Jeg fødte dagen etter stripping. Hadde mye murringer rett etter, riene startet tidlig neste morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå