Lise259 Skrevet 10. mai 2011 #26 Skrevet 10. mai 2011 seriøst?? Har prøvd å finne noen i nærheten å prate med, ikke så lett for andre venninner å sette seg inn i. Ja, blei jo skuffa når det er siste forsøk og vi kanskje ikke får noen på frys. Men 2 ferske egg er, blir jo sjansene mye større:)
♥Irbeni♥ Skrevet 10. mai 2011 #27 Skrevet 10. mai 2011 Hei på dere Mai-Damer:) Da er jeg endelig i gang jeg og! Ser ut som det blir uttak rundt 20 mai Spennende tid vi går i møte! Lykke til alle sammen
Lillie Vanillie Skrevet 10. mai 2011 #28 Skrevet 10. mai 2011 Positiv test, både CB digital og blodprøven :-D
SassyMom Skrevet 10. mai 2011 #29 Skrevet 10. mai 2011 HURRA HURRA HURRAAAAA Måtte det smitte over på oss andre stakkarer her som gruer oss til svar. Lykke til videre =)
Lise259 Skrevet 11. mai 2011 #30 Skrevet 11. mai 2011 så herlig da Er morro å lese om andre som får det til. Du gir oss håp:D
♥Irbeni♥ Skrevet 11. mai 2011 #31 Skrevet 11. mai 2011 Hei dere Mai- Damer Endelig var jeg og i gang.. Da har jeg satt første sprøyta, og har bare 9 dager igjen før jeg og endelig kan ruge Må si jeg er spent, siden jeg har helt nytt regime! Bare sprøyter og ingen (surke, gråte, sint) nesespray Lykke til damer,måtte det gå vårres vei ))
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 11. mai 2011 #32 Skrevet 11. mai 2011 Hei! Blir spennende å følge de IrBeNi:) I kveld satte jeg EL-sprøyta, reiser til Stockholm i morgen og har uttak på fredag, og guuuud som jeg gruer meg til uttaket! Det er så sinnsykt vondt med all endometriosen. Fikk så mye smertestillende sist at jeg ble liggende nesten 6 timer på sykehuset etter uttaket, da jeg endelig klarte å stable meg opp på føttene kaldsvettet jeg noe forferdelig og gikk nesten i gulvet. Da jeg kom ut av sykehuset så kastet jeg opp i inngangspartiet!!! Jippi! Klarer ikke fungere før langt utpå dagen etter... Denne gangen får jeg vel heller ikke vite hvor mange egg som blir befruktet før mandagen siden de har stengt i helgen. Huff, nei det ble mye klaging her- men som regel dersom jeg gruer meg til noe så blir det så mye bedre enn forventet;o)
♥Irbeni♥ Skrevet 11. mai 2011 #33 Skrevet 11. mai 2011 Åhhhh, kor spennanes Bea! Håpa de finn gullegg(an) denna gangen, det har dokker fortjent etter alt dettan styret Åh, så må du jo kos dæ i vakre Stockholm, ikkje bære gru dæ Håpa det går bra på uttaket! Æ har jo hadd smertefrie uttak, så kan ikkje forestill mæ korsjen det e... Førresten, så lura æ på om det går ann å få egg på frys med PGD? Ser at du ikkje har hatt det...? Eller? Æ kjenn at æ slit med trua denna gangen, tenker "hvorfor skal det gå denna gangen, når det ikkje har gått før" ? Derfor spiser vi masse vitaminer, og babyklistret er på vei... Så kanskje det hjelper litt, viktig på tro og håp... Ikkje sant? Håper dette blir en god måned for alle oss!
Lillie Vanillie Skrevet 12. mai 2011 #34 Skrevet 12. mai 2011 Lykke til, dere som skal teste i dag. Er sikker på at mai blir en strålende måned for oss alle :-) Stakkars deg, Bea, som har så vonde uttak. Jeg synes ikke selve uttaket var så ille (fikk mye smertestillende), men etterpå hadde jeg ganske vondt, og holdt på å svime av i trappen på vei ut, kaldsvettet, mistet litt synet og høreselen, og følte meg helt elendig. Ble bedre, selvsagt, men var ikke i slag før mange dager etter. Dette var før jul, faktisk, rart å tenke på at det nå har festet seg en eller to rakkere fra det uttaket. Plutselig går det, IrBeNi, helt uten forklaring. Det er det som er så fint, all verdens negative forsøk har ikke noe å si for dette forsøket. Jeg hadde heller ikke spray, bare sprøyter, og fikk veldig god kvalitet, så du skal se det funker!
vera34 Skrevet 12. mai 2011 #35 Skrevet 12. mai 2011 får slenge meg på denne lista. Fikk satt inn to flotte egg i går. Men dette er 4 fryseforsøk, har mistet litt troen på at dette skal gå vår vei. Fikk snakket litt med legen om at jeg har mye væske i tette eggledere. De innrømmet endelig at dette kunne ha betydning for om vi kunne lykkes. Så da blir det LAP neste hvis ikke dette forsøket lykkes.
♥Irbeni♥ Skrevet 12. mai 2011 #36 Skrevet 12. mai 2011 Hei Vera! Det er så lett å miste troen, har nok gjort det selv også.... Samtidig som jeg vet at den må vi ha! "Tro kan flytte fjell" Jeg håper fryseeggene klamrer seg fat hos deg og at du foreløbig slipper LAP... Her er jeg på sprøytedag 2, 3 til før UL, og sikkert 8 til før uttak.. Men det går rette veien.. Jeg har blitt satt på 200 IE Puregon denna gangen, sist hadde jeg bare 125 IE... Så er spent på hvordan det utvikler seg Kan folikkene bli for store??? Håper Gynokologen her på lokalsykehuset kan dette her, og vet hva som må gjøres videre om de blir fort stor! Hvordan går det med dere andre??
Nutte87+ februar spire! Skrevet 14. mai 2011 #37 Skrevet 14. mai 2011 Jeg ble insiminert med donorsæd den 9 april. Det gikk desverre ikke. Men ble insiminert den 6 mai igjen, da med min egen syklus, så håper nå at det går vår vei =) Har vondt i puppene, mer trøtt, svimmel/ør og murringer i bånd av magen! skal ha tr 19 mai, så skal teste da. Jeg er veldig regelmessig, så om tr uteblir den 19 mai, så er det en god indikasjon. Syns bare vente tiden er så forferdelig lang! Jeg håper virkelig på positiv test nå, da vi gjør våre forsøk i Danmark. Så blir litt ekstra "styr" for oss. Men det er det verdt =)) Ønsker alle her masse masse lykke til! og blir spennende å høre om dere får en positiv test etter hvert =))
*venter en liten gutt feb* Skrevet 14. mai 2011 #38 Skrevet 14. mai 2011 jeg satte inn ett egg den 4 mai og skal teste meg den 18 mai... tror jeg skal teste meg i morra eller mandag.
comma Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #39 Skrevet 15. mai 2011 Heisan. Da har eg komt til ruge dag 11. Har ingen mens, ei heller nokon form for symtoner. Er det nokre andre som skal teste på 17 mai?? Har ikkje test heime, ellers så hadde eg nok svidd av en i dag. Lykke til alle sammen. Krysser fingrene for en blå bølge;-))
♥Irbeni♥ Skrevet 15. mai 2011 #40 Skrevet 15. mai 2011 Hei på dere Gratulere så masse til Lille Vanillie Da nærmer det seg testdag for mange av dere! Håper Mai blir en positiv måned for alle oss Skal krysse fingre og tær! Her er jeg på dag 5 med sprøyter og kjenner det godt i sidene, så gleder meg til UL i morgen! Håper på mange og store folikker
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 16. mai 2011 #41 Skrevet 16. mai 2011 Hei igjen her:) Da har eg endelig fått snakka med de på sykehuset etter egg uttaket på fredagen. Først så sa ho at 16 stk. va befrukta, men så virka ho usikker så eg ba ho om å skjekk en gang til, da sa ho at d va 13 stk med biopsi, så vet egentlig ikke helt om eg og ho skjønte hverandre! Så enten e d 13 eller så e d 16... Men d rare va at da eg skjekka opp ke eg ha sist forsøk, da va d 16 stk befrukta dagen etter, og 13 gentest klare egg på dag 4 etter uttak... Så d sku no jaggu va rart dersom eg sku få ut akkurat like mange egg som sist, like mange ble befrukta og like mange gentest klare egg...(?) I allefall, d høres kanskje bra ut med så mange, men etter siste forsøket så va d bare 2 stk som va friske, 10 syke og ett som må gentestes på nytt da d va så usikkert- så d har vi på frys... Og da e plutselig d å få ut 28 egg så mange lengre. Men, gidder ikke ringe de på nytt i dag og mas- det blir som d blir! Har vært gjennom det så mange gang no at jeg føler liksom at jeg ikke 'gidder' å bruke mer energi på dette enn nødvendig!! (Kanskje en forsvarsmekanisme dersom d går skjeis?)
Hegemor_78 Skrevet 16. mai 2011 #42 Skrevet 16. mai 2011 Snart ruger jeg også, håper jeg. Uttak i dag, fikk ut 8 egg. Måtte le av legens bemerkning om vakker livmorhals - ikke akkurat noe jeg kan skryte av på byen kanskje da men, hehehe.. Hvordan går det med Irbeni (husker ikke nøyaktig åssen nicket skrives), skulle du på UL i dag? Tenker du er klar for uttak på onsdag :-) Ha en koselig 17.mai feiring alle sammen!! Var det Bea som skulle ha innsett 17.mai?? Isåfall lykke til, man kan vel si at det da er vel fortjent med is og kaker etterpå!
Lillie Vanillie Skrevet 16. mai 2011 #43 Skrevet 16. mai 2011 Gratulerer med 8 egg ut, det er jo veldig bra. Håper de befrukter seg og deler seg som de skal alle sammen :-) Haha, vakker livmorhals er gjerne ikke det man skryter av i familiesammenkomster, nei, men komplimenter er jo alltid velkomne uansett.
♥Irbeni♥ Skrevet 16. mai 2011 #44 Skrevet 16. mai 2011 Hei hei Gratulere med 8 egg i dag Her gikk det bære sånn passe! Endometrieveggen hva 9 mm og æ hadde en folikkel på 12mm og 2 på 10 de andre hva mindre... Men æ følte at ho her gynokologen ikkje hadde så masse peiling på ka ho gjor... Ho orka ikkje leit etter kor mange folikka æ hadde, så æ aner ikkje ka resultatet blir. Æ skal øk i fra 200 IE til 250IE fram til torsdag og ny ultralyd kl 12.00 Håpa det e det som skal til og at det blir Tr. heim til helga.... Ha en flott 17.Mai i mårra!
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 18. mai 2011 #45 Skrevet 18. mai 2011 Hei! Er så skuffet, sint og lei meg! Av 13 egg som ble gentestet var kun ett friskt... Finner ikke ord. Også på vårt aller siste forsøk. De andre to gangene har jeg i allefall fått satt inn 2 egg, men ikke nå. Gråt i taxi'en fra sykehuset, gråt på flyet og gråter nå. Har ingen tro lengre, hvorfor skal det liksom feste seg nå når de 8 andre eggene ikke har festet seg??? Jeg er 23 år og skal aldri få oppleve en graviditet og fødsel! Sliter virkelig nå kjenner jeg! At SAS rotet bort kofferten med Crinone'en, husnøkler, mobillader og PC kl 23:30 i går kveld gjorde jo ikke det hele noe bedre!
Lillie Vanillie Skrevet 19. mai 2011 #46 Skrevet 19. mai 2011 Oi, Bea, for en dårlig dag. Jeg vet at man skal være takknemlig for å få ett friskt og befruktet egg, men man har jo alltid forhåpninger om at alle disse hormonene skal gi oss flere sjanser enn bare én. Men plutselig er det det ene egget som fester seg og gir baby, så ikke gi opp helt enda. Selv om jeg skjønner at du er nedstemt. Utrolig upraktisk med bortkommen koffert i tillegg. Det skal ikke være lett. Er selv litt negativ for tiden, siden jeg spontanaborterte 16. mai, og ikke får nytt forsøk før i august/september. Det skal ikke være lett, dette her.
mamma til tre prinsesser Skrevet 19. mai 2011 #47 Skrevet 19. mai 2011 Da ble det negativt resultat på mitt første fryseforsøk, så nå er det bare å vente på mensen å satse på ny innsetting om et par ukers tid. Har ikke hatt noen god følelse de siste dagene, så jeg ble ikke akkurat sjokkert da testen ble negativ. Litt skuffet ble jeg selvfølgelig, men har overraskende nok tatt det utrolig bra. Har heldigvis åtte egg igjen på frys, så håper gullegget er blandt de. Har også fått mannen med på at vi skal sette inn to neste gang om begge overlever. Denne gangen ble bare ett tint, men de neste er frosset to og to. Han (og jeg) ville i utganspunktet kun sette inn ett fremover også, men siden det ikke gikk denne gangen ombestemte vi oss. Så da krysser vi det vi har for at juni er vår måned og satser på en liten februarbaby :-)
♥Irbeni♥ Skrevet 19. mai 2011 #48 Skrevet 19. mai 2011 HURRA!!!!!!!!!!!! Har vært på UL i dag,og der hva alt perfekt så nå bærer det avgårde til Trondheim og uttak på lørdag og innsett (om alt går bra) på mandag )))) Det skal bli deilig å føle litt spenning igjen! Så nå krysser jeg alt som kan krysses!!!!!
SuperKlar86Gravid Skrevet 19. mai 2011 #49 Skrevet 19. mai 2011 Fikk den kjeeeedelige telefonen i dag fra klinikken, rett før jeg skulle hive meg i bilen på veg til innsetting; embryoene overlevde ikke opptininga..... :( Og jeg som hadde gledet meg sånn til i dag, og bestemt meg for at MAI er min måned! ..... Da blir det et nytt forsøk, våres 5... Har ingen igjen på frys, så da blir det full runde med uttak og innsett igjen. Hadde håpet det kunne bli i Juli, men pga av ferie og slik, må jeg kanskje vente til august.... Drittdag. Sorry at jeg klager, men måtte bare få det ut. Lykke til alle andre maiblomster Håper det vil spire og gro!
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 19. mai 2011 #50 Skrevet 19. mai 2011 Uff, dette hørtes ikke kjekt ut. Føler med deg, men prøv å behold troen litt til. Jeg ble gravid med ett gullegg for 6 år siden. De andre var ubrukelige, og det er sikkert andre også som har klart d. Kjenner også flere som etter mange års prøving adopterte og så ble gravide. d kan skje. Ikke gi opp enda, du har så mange år foran deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå