comma Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hei Hadde så lyst til å starte en mai ruge tråd. Dette blir vårt 10. fersk forsøk. Har hatt 2 fryse forsøk. Har tvillinger fra 3. forsøk som vi ønsker å gi søsken til. Skal etter planen ha insetting i morgon. Hadde egguttak i går, som resulterte i 11 egg. 7 av dei var blitt befrukta. Så nå venter eg i spenning på kor mangen det blir sett inn i morgon. Lykke til alle sammen
shalin Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus(første gang jeg prøver det-litt skeptisk kjenner jeg,men men får bare prøve;-) Dette blir mitt 5 innsett,og skjer vel i slutten av mai en gang:-) Måtte mai bli mnd vi lykkes! Masse lykke til:-)
♥Irbeni♥ Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Hei på dere:) Fikk brev fra Medicus i dag om stimulering, og ut i fra det blir det uttak rundt 20.mai på oss Er kjempespent, for alt er endret på i forhold til det offentlige. Å for første gang slipper jeg nesespray!!! Hurra ))) Lykke til dere!
shalin Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 å? er det mye forskjell fra privet og offentlig? Jeg har kun 1 offentlig ferskforsøk igjen,blir det ikke noe baby ut av det må jeg til privatklinikk,er det å anbefale? Måtte bare spørre jeg:-)
♥Irbeni♥ Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Ja, for vår del har det vært noe helt annet! I fra vi ringte, sendte inn helseskjema, til brevet med prøveark kom gikk det 3 dager. Jeg kom med på denne syklusen, det vil si at siden jeg tok den første tlf til jeg er i gang gikk det 3 uker. Vi er vant til at det tar nesten et halvt år før det er plass... De har brukt god tid på å sette seg inn i hva vi har vært igjennom før, og styrer helt unna det regimet siden det ikke har resultert i graviditet, eller egg på frys. Vi er såkalt uforklarlig barnløs, selv om min mann har litt nedsatt kvalitet, så er ikke det forklaringen. Vi har fått troen på å lykkes igjen, og den har vært helt borte!!! Det er faktisk 2 år siden siste forsøket vårt hos UNN. Måtte bare ha en fustrasjons pause...
♥Irbeni♥ Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Ja, for vår del har det vært noe helt annet! I fra vi ringte, sendte inn helseskjema, til brevet med prøveark kom gikk det 3 dager. Jeg kom med på denne syklusen, det vil si at siden jeg tok den første tlf til jeg er i gang gikk det 3 uker. Vi er vant til at det tar nesten et halvt år før det er plass... De har brukt god tid på å sette seg inn i hva vi har vært igjennom før, og styrer helt unna det regimet siden det ikke har resultert i graviditet, eller egg på frys. Vi er såkalt uforklarlig barnløs, selv om min mann har litt nedsatt kvalitet, så er ikke det forklaringen. Vi har fått troen på å lykkes igjen, og den har vært helt borte!!! Det er faktisk 2 år siden siste forsøket vårt hos UNN. Måtte bare ha en fustrasjons pause...
SassyMom Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Hatten av for 10 ferskforsøk, Comma! Imponerende. Hvordan føles det? Noen forskjell etter så mange? Håper det gikk bra med deg i dag!! Jeg ruger på fjerde gangen av fire ferskforsøk, og synes det er skikkelig blææh å ha kroppen i ulage på den måten. Vel, blir det resultater er det jo verdt det da =) 5. rugedag her, jeg regner første dag fra dagen etter innsett, vet ikke om det er riktig, men pytt. To stykker på jobben som nettopp har annonsert at de skal ha barn igjen...sukk...misunn...misunn...noen har det ENKELT! Vi har vel lov til å være litt furtne vel? Ja, privat er ganske bra. Føler at man blir hørt som individ, ikke bare klasket inn på samme behandling hver gang. Men aldri noen garanti at det heller hjelper da. Måtte mairugerne slå alle rekorder =)
Lillie Vanillie Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Hei, er på rd6 i dag (regner også dagen etter innsett som første dag). Andre fryseforsøket i første offentlige forsøk. Synes egentlig det går greit så langt, tenker ikke på det hele tiden. Merker litt bivirkninger av progynova og crinone, men ellers i fin form. Erfaringsmessig begynner jeg nok å tenke mer og mer på det frem mot testdag. Denne gangen skal jeg teste hjemme før jeg ringer riksen for å få svar, så er jeg forberedt om det blir negativt. Hater å sitte og vente på at de søker opp resultatet. Jeg har ganske gode erfaringer med Rikshospitalet, men man er litt avhengig av at man sier i fra om hva man vil, det er ingen som spør hva du kunne tenke deg. Jeg ville for eksempel absolutt ikke på spray, så jeg spurte om jeg kunne få kort regime, og det fikk jeg uten problemer. Etter ett negativt ferskforsøk (og 5 inseminasjoner) sa jeg at jeg ville ha lapraskopi, og de henviste meg med en gang.
comma Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. mai 2011 Hisann<3 Da er eg ruger på 2 perfekte egg. Fikk også 2 på frys. Skal teste på 17 mai, så da rekner eg med det blir dobbel grunn til å feire. Ellers så har dei 10 forsøka gått greit. Har aldri hatt noen form for bivirkninger, eller vonde uttak. Så da er det jo bare å stå på for å få den flotte belønninga som det er å få barn. Ønsker alle masse lykke til. Dette skal gå for oss alle en eller annen gang
Holly Wood Skrevet 5. mai 2011 #10 Skrevet 5. mai 2011 Da slenger jeg meg med her. Har vært å satt inn ett egg i dag, og skal teste 18. mai. Dette blir nok to lange uker, blir helt gal av ventingen jeg;)
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 5. mai 2011 #11 Skrevet 5. mai 2011 Hei! Slenger meg også på her sammen med dere damer:) Jeg er nok ikke kommet så langt enda, skal ha uttak neste fredag- fredag den 13. !!! og innsetting den 17. mai:) Kanskje de to verste datoene å gjøre dette på, men kanskje det blir noen lykkedatoer:) Dette blir vårt 6. og siste forsøk. Nå har vi ikke flere forsøk i det offentlige og vi velger å gi oss etter dette... Tungt å tenke på at jeg er 23 år og bare må innse at en ikke kan få barn selv, men samtidig så tror jeg at det vil bli en liten lettelse over å være ferdig med hele dette hormon styret! Men men... prøver å ikke tenke så mye på det nå- og heller fokusere på de kommende ukene. Masse lykke til, til dere andre. Blir spennende å følge med dere:)
SassyMom Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Det er noe med det å faktisk innse sine begrensninger. Bare det å komme til det punktet er nok en blanding av sorg og lettelse. Jeg tror vi er der etter eventuelt tre mislykkede på Aleris (og har tre mislykkede på Riksen, ingen frys) Skal krysse alt jeg har for deg, Bea. Måtte det bli lykkedager =) Og så krysser jeg alt for oss andre også da hehe Nå kjenner jeg alt jeg kan etter tegn her på RD 7, men vet jo at medisinene påvirker eller "lurer" frem signaler. Hadde mye menssmerter i natt og nå i dag tidlig da..skikkelige tak. Huff... Men så er det helg, skal gjøre hyggelige ting og få hvilt. Har altså vært helt kake på kveldene!! Bare orket å ligge i sofaen og se tv etter at sønnen vår har lagt seg. Stakkars mannen har vært på to dugnader denne uken hahaha men det er vel hans måte å lide litt for dette også. De gutta får trå til nå.
mamma til tre prinsesser Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 Da melder jeg meg også inn i denne gruppen :-) Fikk satt inn et perfekt 6-delt (heter det det?) egg i dag, og skal teste 18.mai. Første fryseforsøk, etter full klaff på første ferske forsøk for tre år siden. Har fremdeles åtte egg på frys, så har noen sjanser igjen, før evnt nytt fersk forsøk, men har ingen planer om å måtte bruke de resterende eggene ;-) Lykke til til oss alle her inne :-)
Romantiker Skrevet 7. mai 2011 #14 Skrevet 7. mai 2011 Hei! Masse lykke til!!! Så du skal teste samme dag som meg, ett egg her. Det blir spennende:-) Vi krysser fingre og tær! Hilsen spent ruger
Lise259 Skrevet 8. mai 2011 #15 Skrevet 8. mai 2011 Melder meg også på her. Blir vårt 3 fersk forsøk nå, har hatt 3 fryseforsøk tidligere. Begynner å bli litt lei dette, men prøver å ha håpet oppe. Skal ha uttak i morgen, i porsgrunn. Setter inn 2 ferske egg på onsdag, noe jeg gleder meg kjempe mye til. Håpet øker jo da så testdato blir 26 tror jeg. Noen flere som høres til porsgrunn, og som skal inn denne måneden?
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 8. mai 2011 #16 Skrevet 8. mai 2011 Da melder jeg meg også inn her etter 3 mislykkede AIH-forsøk er vi på vårt første ferskforsøk. Har vært igjennom et vellykket IVF-forsøk for 6 år siden, så krysser fingrene for at det skal gå like "lett" denne gang. Hentet ut 8 egg på fredag, 3 av dem ble befruktet. Skal ha innsett i morgen. Vet ikke om det blir 1 eller 2 ennå, men tror vel 1. Hører til Hausken. Andre?
shalin Skrevet 8. mai 2011 #17 Skrevet 8. mai 2011 Ja jeg hører til i Porsgrunn:-) Skal sette inn i slutten av mai,dette blir mitt 5 forsøk,begynner å bli lei jeg og... Men en dag så lykkes vi,og da glemmer vi alt styr og mas:-) Lykke til alle sammen.
SuperKlar86Gravid Skrevet 8. mai 2011 #18 Skrevet 8. mai 2011 Da var jeg her inne igjen... Men når jeg leser om dere som har hatt 10 forsøk ( fy søren for noen tøffe damer!!), så merker jeg at jeg skal være utrolig ydmyk! VI har hatt 2 ferskforsøk og ett frys. Nå skal vi ha ett nytt frys. Siste rest på frysern, så går ikke dette blir det fersk igjen. MEN, jeg satser jo på at det går denne gangen selvfølgelig Vi har satt inn 2 stk ved siste fersk og ved frys. Blir to denne gangen også ( så lenge de overlever tininga ). Startet på Prygnova på fredag, så henger en del etter flere her. Men blir forhåpentligvis ruger i mai vertfall Nesten alle mine nærmeste venner har nå fått barn. Ingen av de hadde barn da vi kastet pillen og skulle bli gravide i 2007 . Tiden går! Men jeg koser meg med barna til veninnene mine i mens, og "øver" meg litt, hehe. Jeg føler heldigvis ingen "urettferdighet" rundt det hele lenger. Godt er det, siden de plupper opp kulemager over alt om dagen, hehe.. Lykke til alle sammen. Våren må da være en fin tid for at spiren skal sitte!
Lillie Vanillie Skrevet 9. mai 2011 #19 Skrevet 9. mai 2011 Her er det 11 dager siden innsett, og jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke kroppens signaler. Murringene forsvant en uke etter innsett og puppene er mindre ømme. På lørdag begynte crinonerestene å være litt rødbrune (og det er de vel fremdeles), og i dag kom murringene tilbake og det kjennes ut som om jeg skal få mensen når som helst (selv om jeg jo ikke kommer til å få det så lenge jeg går på progynova, tror jeg). I morgen er testdag. Tror jeg kommer til å fortsette noen dager ekstra på medisiner og teste igjen om det blir negativt, i og med at enkelte klinikker praktiserer det med fryseegg. Riksen gjør ikke det, men det kan jo ikke skade.
comma Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #20 Skrevet 9. mai 2011 Liten oppdatering. kjenner absolutt ingenting her. kun en sinsjukt oppblåst mage som gjør at eg ser gravid ut allerede. (hadde det bare våre så vel) Dagene snegler seg avgårde. Lykke til alle sammen i denne laaange ventetiden
dincene Skrevet 9. mai 2011 #21 Skrevet 9. mai 2011 Lille Vannilje jeg hadde akurratt samme følelse at bryster var veldig ømme fram til dag 10 og så plutselig ble dei som vanlig! Fikk panikk nærmest og dårlig magefølelse med en gang. Jeg antar at det var eggløsningsprøyta som satt så lenge og begynte å slutte å virke.
Lise259 Skrevet 9. mai 2011 #22 Skrevet 9. mai 2011 Shalin, hvor bor du da? Kjekt å ha kontakt med noen i nærheten. Jeg bor i sandefjord
Lise259 Skrevet 10. mai 2011 #23 Skrevet 10. mai 2011 Fikk akkurat beskjed om at 2-3 egg er befrukta av 8 totalt. Resten av eggene var ikke modne. Kan det være fordi vi har vært for sein med sprayen noen ganger??? Sitter kjempe skuffa og lei meg her, men glad for at 2 egg blir satt inn i morra da...
shalin Skrevet 10. mai 2011 #24 Skrevet 10. mai 2011 Uff så kjedelig at du er skuffa da:-( Får krysse fingrene på at det er gullegget de setter inn i morra:-) Jeg bor i Sandefjord jeg og faktisk!:-) det var gøy da!! Masse lykke til i morra:-)
Mummimamma(2 barn, 2 i vente) Skrevet 10. mai 2011 #25 Skrevet 10. mai 2011 Ja Superklar 86, er helt enig med deg at en skal være utrolig ydmyk for alle dere som har holdt på med så mange forsøk. Det må være utrolig tøft, men vi krysser fingrene for at vi alle lykkes snart. Jeg fikk hentet ut 8 egg på fredag, 3 ble befruktet, men bare ett delte seg normalt - så da ble det innsett av ett perfekt åtte-delt (gull)egg i går. Testdag 21.mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå