Gå til innhold

En liten oppdatering - lykkehistorie

Anbefalte innlegg

Jeg var til UL uken før påske, var da 6+6. Fikk målt embryo til 5 mm. Gyn mente dette var ganske lite, det burde vært 11 mm. Så jeg fikk ny time etter påske med beskjed om at dersom jeg begynte å blø i løpet av påsken så visste jeg hva det var og det var overhodet ikke nødvendig å sitte i timesvis på legevakten for å få en sjekk.

Ukene har nå gått og ingenting har skjedd. Ikke har jeg merket noe spesielt til graviditeten heller. Ingen kvalme, ømme pupper eller noe. Litt treig mage, det er alt.

Så i dag var jeg tilbake hos gyn for ny scanning. De siste dagene har sneglet seg avgårde og jeg var ganske spent og vel forberedt på at dette kunne være en MA. Gyn lurte på hva som hadde skjedd siden sist og virket noe overrasket over at jeg ikke hadde blødd noe og heller ikke kjenner noe til graviditeten. Når hun så tok en UL så så vi en stor fosterpose med et fint foster inni, med hode og armer og bein. Og et lite hjerte som slo. Fosteret ble målt til 28 mm CRL, fremdeles noen mm mindre enn "normalt", burde vært 31 mm, men i følge gyn var det ikke noe å bry seg om. Og hun var stor fornøyd og sa at dette hadde hun ikke trodd etter sist gang jeg var der. Da hadde hun vært overbevist om at dette ikke kom til å gå bra. Så da ble det full runde med svangerskaps-kontroll med blodprøver og greier og time til jordmor om noen uker. Neste bøyg er fosterdiagnostikk, men jeg har tro på at det skal gå bra. Så nå føler jeg at jeg er i gang med graviditeten og tror på at det vil klore seg fast og vokse seg stort. Begynte til og med å dikte opp meldingen jeg skal sende ut etter fødselen på vei hjem i bilen :)

Så dette har vært en fin dag :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143191868-en-liten-oppdatering-lykkehistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei tingeling71!

Dette var virkelig hyggelige nyheter - må ha vært noen forferdelige venteuker frem til nå. Nå kan du senke skuldrene og føle ekstra på at du er gravid!

Etter forrige runde som endte i en kjemisk, har jeg nå vært nedover igjen. UL før inseminasjon viste perfekte forhold, så det skal ikke stå på det. Nå blir det venting til testedag 16. mai.

Masse lykke til meg deg og spiren fremover - følger spent med i fortsettelsen. Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...