Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ultralyd viste et sprell levende foster, som turnerte rundt som bare det:):):) Det har vært myyyye att og fram i dette svangerskapet, så nå er jeg så letta! Nå har jeg troen på at dette går veien, og hopper over til 2. tri. Endelig!!!

Av ulike grunner (litt mørkt blod og forsvinnende symptomer) trodde jeg at jeg hadde en MA tidlig i svangerskapet, og det ble tatt hcg-målinger som hadde altfor dårlig stigning. Langt unna "riktig" doblingstid.

Var på ultralyd, nærmest for å få bekreftet at det hadde gått galt, og skulle da vært ca 8-9 uker. Så bare en fostersekk, og noe "rusk", men ikke noe ordentlig embryo eller hjerteaktivitet. Valgte å vente med cytotek da det ikke lot seg gjøre av praktiske årsaker å gjøre det på en fredag ettermiddag. Dessuten sa gyn at det var jo en liten mulighet for at jeg bare var kortere på vei enn antatt, og at vi kunne ta en ny sjekk etter noen dager. Neste gang var "rusket" litt større (3mm), men fortsatt ikke mulig å se hva det var, og ingen hjerteaktivitet. Da var gyn litt usikker, og mente vi skulle sjekke på nytt etter noen dager.

Da så han noe som kunne være hjerteaktivitet og 6 mm "rusk". Jeg var i sjokk, for hele tiden var jeg innstilt på at dette ikke var en normal graviditet og at det ikke var noe embryo der. En annen gyn sjekket samme dag, og hun fant ikke noe embryo, bare noe som så ut som en sammenfalt fostersekk og en graviditet som var gått til grunne. Hun var helt sikker i sin sak, og vi planla cytotek neste uke.

Den gyn jeg da kom til spurte om jeg ville vi skulle sjekke for sikkerhets skyld, siden det hadde vært mye fram og tilbake. Og der var det jammen et levende embryo med bankende hjerte og normal vekst fra den første dagen "rusket" ble påvist. 3 uker mindre enn mens-beregning og dato for positiv test...skulle faktisk etter str på embryo ha blitt gravid etter at jeg hadde positiv grav.test!

Ja, ja. Dagens sjekk som var satt opp ekstra pga alle usikkerhetsfaktorer i begynnelsen viste altså at alt fortsatt går som det skal, og når enden er god...:):):)

Håper å se dere på 2. tri. Gledeshilsen fra meg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...