gerd Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Jeg skal kjøpe ny sykkel og vil ha hybrid. Er 15 kg for tung? Skivebremser - dumt? Dempegaffel? Det er modell P45 - sport1 sitt merke tror jeg....
gerd Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 3. mai 2011 Sykkelen heter scott. Noen som har slik sykkel eller vet noe om det merket? Jeg har aldri hørt om den hør. Denne modellen har mekaniske skivebremser. Er det stor forskjell på det og hydrauliske? Noen som kan noe om girsystemer?
Zitro Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 15 kg er verke for tung eller for lett... den er nok helt passe. Skivebremser, greit ok, men jeg har valgt det bort fra min sykkel. Mindre "tull" med vanlige bremser en skivebremsene. Dempegaffel er ok, men pass på at du kan låse dem av ved sykling på vanlig vei. Demping trenger du kun i skogen. Sykler man med demping på vei og f.eks skal tråkke deg opp en bakke så mister du mye kraft i dempingen... da låser man av dempegafflene og kan stå og tråkke isteden.
Svømmetur Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 http://www.gsport.no/produkt/412471(BC_4)/diamant-photon-10--2011/ Anbefaler deg denne. Vunnet tester på tv2 hjper deg for hybrid sykler flere år på rad. Kommer og i dame utgave. 15kg er for tungt ja - med mindre det er mye utstyr på den som baggasjebrett, støtter, skjermer o.l. skivebremser er +. Krever mindre vedlikehold. Hydrauliske skivebremser vs. vaier skivebremser er mer presise, me tror ikke du vil merke mye forskjell.... Dempegaffel trenger du ikke på en hybrid sykkel.Du må høyt opp i pris før den låsbare dempegaffelen ikke gir etter. Det vil si at mye av kraften når du sykler "forsvinner" i dempegaffelen. Dyrere girsystem = mere presis giring. Det vil si at den girer når du vil Tåler også mere. Hilsen g-sport ansatt
Gjest splætt Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Har ikke peiling på sykkel, men sykler en del både på grus og asfalt. Jeg har ikke demping og føler ikke behov for det heller. Om det er hybrid du ønsker deg regner jeg med at du ikke har tenkt å bedrive mye terrengsykling, så da trenger du det mindre enn meg:) Jeg har vanlige v-bremser, men de skal byttes inn i skivebremser. Klossene slites fort og samler opp snø på vinteren. Har ingen formening om hydraulikk vs vaier. Gled deg:) Sykling er gøy, effektiv, blillig og miljøvennlig transport, god trim med stor rekkevidde og en super familieaktivitet!
gerd Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2011 Tusen takk for svar :-) Da jeg jeg plutselig mer peiling! Den virket jo ikke så verst den diamantsykkelen. I gamle dager var det bare DBS som var bra, men ang merker har jeg lite peiling nå merker jeg.... Diamant er kanskje bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå