Alt-er-mulig Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Jeg vet man ikke skal sammenligne med andres barn.... Men, lurer likevel på om deres barn har begynt å krabbe? Hvor gammel er barnet ditt? Her går det veeeeldig sakte... Han åler seg og det går veldig fort og har gjort det lenge, sitter som støpt helt alene, men fikk beskjed om at han ikke skulle sitte før han gjør det selv. Er ikke antydning til å komme seg opp på alle 4 enda jeg har fått små treningstips fra fysioterapeut. Når vi krabber opp på "puffen" tar han lekene men legger seg rett ned. Hadde vært greit å slippe slite hull i enda flere klær he he.. Han er ellers tidlig ute med tenner, mat og alt det der. Har ikke tenkt å pushe for å få han til å gå, men krabbe hadde vært stas for både han og mamma:-) Noen som har noen lure tips? Han er 10,5 mnd...
Noregsgard Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Babyen min er 8 mnd og har krabbet siden han var 7 mnd. Begynte å åle seg frem da han var 6 mnd, men fant ut at det var bedre å krabbe når vi tok han på tepper og lekematter. Er ikke like glatt der så det ble vanskelig å åle seg Du kan jo prøve det samme? legge han på plasser der det blir for vanskelig å åle seg, så kanskje han blir litt mer villig til å lære da? Er mange som ikke vil krabbe for de allerede har funnet en måte som de liker å komme deg frem på
Ennai Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Har desverre ingen tips til deg.. Min lille er 8 1/2 mnd gammel nå og har ålt seg en liten mnd nå. Kommer opp på alle 4 og vugger litt, men havner fort ned på magen igjenn. Står og på strake hender og føtter med rompa i været, men viser ingen tegn til å ville krabbe skikkelig. Satte seg opp selv for første gang i går etter en hel masse sutring :-D Det kommer vel etterhvert Er jo ikke alle som krabber heller, enkelte er fornøyde med å åle seg rundt. Kommer seg jo rundt uansett Jeg gidder ikke å stresse med det, krabber han så krabber han. Har en svoger som ikke krabbet før han så lillebroren sin gjøre det, selv om han var 3 år yngre ;P
Gjest poäng har fått baby <3 Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Babyen min begynte å krabbe da han var 7 mnd. Nå er han 8 mnd og går rundt bordet. Han har aldri ålt seg, kom seg opp i krabbestilling da han var 6 måneder og deretter rugget han i vel en måned før han knakk koden. Hva med å legge babyen din på en matte av noe slag, som en yogamatte? Åling blir litt vanskeligere da. Babyen min var for det meste på yogamatta her i huset:) Lykke til!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Hei:) ikke noe å stresse med,ingen barn er like;) Her er jenta mi snart 7 mnd og krabber litt,kun noen få tak enda. Men hun åler seg og det går relativt fort:) Hun setter seg halvveis opp men ikke helt. Yngste gutten min var 7 mnd når han krabbet og satte seg opp. Gikk en uke før han ble 10 mnd,så han var relativt tidlig ute. Min eldste gutt var ganske sent ute med å krabbe osv,men han gikk når han var rundt året. Så selv om de ikke krabber trenger de ikke nødvendigvis å være sent ute med andre ting:) Ikke missforstå,jeg mener ikke at 10 1/2 mnd er sent altså Vi bruker også yoga matte:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Har dessverre ingen tips til deg, men det er jo ikke noe å stresse med uansett Min gutt begynte å åle seg da han var 5 mnd, krabbe ved 6 mnd, nå er han 7 mnd og setter seg opp selv i sittestilling. Vi har absolutt ikke gjort noenting for å "lære" han noe, han fant det ut helt av seg selv, og det gjør nok din også
Steget Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Vesla her begynte å åle seg for et par dager siden. Hun er 9 måneder. det er fantastisk gøy at hun endelig kryper litt avgårde. Her har det vært masse sutring i det siste, men ho er litt blidere nå som ho får beveget mer på seg. Men hun har rullet og rullet seg rundt en godt stund. Det går fort og effektivt fra den ene enden av stua til den andre! Fikk tips fra fysio om å trene magemusklene hennes. De må bli sterkere for at hun skal komme seg opp på alle fire. Jeg holder henne under skuldrene når hun ligger på stellebordet, så holder hun hodet oppe selv. Hun orker ikke så lenge, men vi gjør det mange ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå