Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 vi har ei lita tulle på 19 mnd nå og hun praater ikke ! hun har sagt mama, baba(pappa), miiiii(mjau) ..... men i den siste tiden har hun ikke sagt noe av dette stort...bae mama hehe men likevel... hun lager bare sånne lyder lissom...iiii, aaaaa,eeee, uuuhuuuu .eehhheee....osv virker som om hun sliter med forståelsesevnen innimellom samt problemløsning.. hmmm
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Heihei Jeg har enda ikke noen små barn selv (går gravid med min første), men har jobbet i fam.barnehage tidligere. Kan bare si at utviklingen er svært forskjellig fra barn til barn og selv om noen er trege på visse ting så vil det ikke si at det ikke vil komme seg. Ville snakket med helsesøster og lege, evt. pedagog i barnehage. Og pass på å snakk masse med/til henne
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 ja vi snakker masse til henne. lager bokstavlydene og alt mulig...peker i bøker og forteller hva ting heter osv osv.... hun peker heller ikke til ord elelr handling...skjedd to ganger... vinker litt... skal snakke med helsesøster. jenta mi går ikke i barnehagen. hi
PeppaPig Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Nå har jeg bare et barn så snakker kun av erfaring med henne - og hun sa ikke mange ordene når hun var 19mnd gammel. Nå, 2mnd senere så raser bare ordene ut av henne. Akkurat som om det er noe som har løsnet for henne de siste 2 ukene. Jeg hører nye ord hele tiden og hun hadde tilogmed sin første 3ords setning her om dagen. Hun snakker absolutt ikke rent og noen av ordene må det legges litt godvilje til å forstå, men ordene begynner nå å komme på løpende bånd. En liten jente i barnehagen til snuppa mi hadde vann (?) i ørene så det var akkurat som hun hørte gjennom bomull. Hun fikk dren og snakker nå kjempebra. De oppdaget det ikke før hun var rundt 2.5år (da ordene enda ikke hadde kommet på plass) og hun ble henvist videre. Nå er hun 3år og snakker som en foss..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 De er forskjellige de barna - som alle vi andre:) Jenta mi på 18 mnd er kun stille når hun driter. Ellers går jabba i ett:) Søskenbarnet hennes sa ikke et ord før hun var 3 år og da snakket hun flytende og i hele setninger.
May-juli07+mai09 Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Det er ikke unormalt, slapp av det kommer når det kommer!!
NostraStoria Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Slapp av, det kommer! Vi merket en enorm forskjell etter at mini begynte i barnehagen. Han lærer nye ord hver uke og er nå 15 mnder og kan omtrent 20 ord. Før det kunne han og kun si mamma og pappa. Hadde ikke vært bekymret hvis jeg var deg, det er forskjell på hva barna er "trege" på og hva de lærer kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå