Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som såvidt har startet rugingen? Dette er mitt fjerde ferskforsøk, så NÅ gjelder det!! Bare tanken på å sniffe og stikke igjen får meg til å hyle innvendig. Man blir jo fullstendig sprø, men så er jeg jo glad vi har denne muligheten da, sutre sutre...

Aner ikke om man burde kjenne noe så tidlig, sies at embryoet ikke fester seg før dag 5-6. Kom igjen nå da, ut med fangarmen lille tass, heng på nå. Hva kjenner dere nå der dere er i rugetiden?!

De var veldig strenge på Aleris, sa at jeg burde sykemelde meg denne uken og holde meg i ro. Herregud, jeg er da på jobb jeg og det går fint. Skjønner ikke hva de maser med. Ligge hjemme i sofaen og slappe av hadde stresset meg noe helt sykt mtp alt som burde gjøres på jobb hehe

klukk klukk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på rd5, andre fryseforsøk. Testing om en uke, det føles ganske lenge til.

Jeg kjenner murringer på høyre side (antageligvis bivirkninger av progynova) og litt ømme pupper (kommer nok av crinonen). Ellers merker jeg ikke noen verdens ting, og er jammen glad jeg er på jobb. Å gå hjemme hadde bare ført til evig grubling, mens på jobb tenker jeg ikke så mye over det.

Lykke til, håper det klaffer for dere denne gangen!

Skrevet

Heisann

Jeg ble ruger på torsdag, var det rugedag 1? Isåfall er jeg på rugedag 6...jøss. Det har gått forholdsvis fort til nå, blir nok værre nå framover.. Merker ikke mye. Er trøtt da, som alltid med crinone. Har tenkt å ikke gå på symptomjakt denne gangen. Har hatt alle tenkelige symptomer ved tidligere ins, og fortsatt ikke vært gravid. Den gangen jeg ble gravid hadde jeg vel ømme pupper og stikninger.

Jeg skal ta blodprøve 14 dager etter uttak, men legen på ivf klinikken sa jeg ikke skulle ta graviditetstest før 18 dager etter uttak. For hvis jeg tok den før det og den var negativ så kom jeg til å bli så lei meg(hmm han kjenner meg jo...hehe) og jeg kunne fortsatt være gravid. Viktig og ikke slutte med crinonen før jeg viste helt sikkert. Så planen min er å vente i det lengste. Har takk og lov ingen tester liggendes.

Lykke til begge to:-)

Skrevet

Spennende tid :) Men jeg ville absolutt hørt på klinikken! I land som anbefaler mye hvile i rugetiden, har de også høyere suksessrater (f.eks India og USA). Jobbet selv, men var sykemeldt de første dagene etter uttak pga stort blodtap. De traff en blodåre, og det bare fosset ut av meg, og måtte til slutt sy..Og så tok jeg det veldig med ro hjemme :)

Eggene kan fint feste seg allerede rugedag 2-3, det gjorde de hos meg :) Det var det de sa på klinikken også :)

Lykke til!

Skrevet

Spennende tid :) Men jeg ville absolutt hørt på klinikken! I land som anbefaler mye hvile i rugetiden, har de også høyere suksessrater (f.eks India og USA). Jobbet selv, men var sykemeldt de første dagene etter uttak pga stort blodtap. De traff en blodåre, og det bare fosset ut av meg, og måtte til slutt sy..Og så tok jeg det veldig med ro hjemme :)

Eggene kan fint feste seg allerede rugedag 2-3, det gjorde de hos meg :) Det var det de sa på klinikken også :)

Lykke til!

Skrevet

IVF-mammaer *venter nr.2og3*

- mener du dette med å ta det med ro i forhold til ferskforsøk eller også til fryseforsøk? Fryseforsøk er jo i seg selv mye enklere. Men spørst om det er best for egget at man tar det med ro...det har jeg også lurt på... og også lest at det anbefalles å ta det med ro og lytte til kroppen. Selfølgelig ikke i norge ;) Her er det bare å jobbe,samme hva man jobber med og hvordan formen er.

Jeg husker etter innsett (ferskforsøk) var jeg på jobb rett etterpå og jeg var helt utslitt etter et par timer bare! Måtte sette meg og hvile!!! Da tenkte jeg at kanskje jeg skulle vært hjemme. Jeg jobber i barnehage.

Vet ikke hva jeg skal gjøre etter fryseforsøket... føles jo teit å gå til fatslegen og si at jeg trenger en sykemelding...

Skrevet

Jeg har hatt 3 ivf forsøk og det siste forsøket ble jeg sykemeldt fra egguttak til og med testedag på riksohospitalet. Og da ble det jammen et positivt resultat :) Venter tvillinger i 2.desember.

Mitt råd er hvis du har en jobb hvor det er mye stress og forventinger så skader det ikke å prøve med sykemelding.

Vi hadde bestemt oss for at 3 forsøket ble det siste pga påkjenning ved å gå gjennom flere behandlinger var uaktuelt. Vi har en jente fra før og bestemte at da var det bare meningen at vi skulle bli en familie på 3. Siden det var siste forsøket så ga vi alt, og ble dermed sykemeldt.

Jeg gikk også til akupunktør fra 1 mnd før forsøket og jeg er overbevist om at kombinasjonene med akupunktør, sykemelding og fructus femina dråper ble til positivt resultat :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...