Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var din(e) barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 mnd var lillesnuppa når vi bynte :)

Skrevet

5mnd. Da sluttet jeg å amme...

Skrevet

Min blir 5 måneder i morgen. Startet med smaksprøver av grøt i helga. Fullammer ellers. Får bare to-tre t-skjeer med grøt per dag enda. Ser ikke ut som hun helt skjønner poenget enda da. Hun gaper og gaper, men jeg ser at grøten ikke går ned :)

Skrevet

Dette kan du prøve allerede fra 3-mnd alder,ikke farlig med små doser da. Babyen blir faktisk mye roligere av det og.

Lykke til:))

Skrevet

vi begynte med smaksprøver når hun var 3,5 måneder :)

Skrevet

Hvor mye skal man lage til da? Og hvilken type grøt?

Skrevet

min første var nærmere 3 mnd og elsket det etter en liten stund heldigvis. Håper sønn nr 2 føler det samme :)

Skrevet

Hvorfor begynte du før 3 mnd?

Skrevet

Jeg begynte å gi grøt til kvelden igår:) ammer hele dagen ellers:) gir henne bare i håp om å prøve å bedre nattesøvnen:)

Hun får vanlig havregrøt (det står på pakka at det er fra 4 mnd og oppover, samt godt egnet til å starte opp med). Blander 2 spiseskjeer kokt vann, og litt over en ts grøtpulver:) den bør være litt tynn i starten. Så øker man bare grøtmengden etterhvert som du merker at mini får i seg grøten, og fordøyer den.

(Jeg gir i tillegg noen t-skjeer med sviskemos for magens skyld!)

:)

Skrevet

Glemte helt å si alder!:) Hun er ca 4 mnd og en uke gammel:)

Skrevet

Det var da ikke mange dagene før 3 mnd, og mora mi foreslo det

Skrevet

5 mnd og 1 uke gammel. Hadde tenkt til å fullamme til 6 mnd, men på ktr viste det seg at hun er litt lett, derfor ble det foreslått å begynne med litt grøt. Hun elsker det og smatter alt når vi går på kjøkkenet, så da er det jo greit. Ammer ved siden av.

Tenkte å prøve fruktmos evt til helgen :-)

Skrevet

Vi begynte så smått med smaksprøver på grøt da hun passerte 5 mnd, men tok det veeeldig gradvis, så kom ikke skikkelig igang før hun ble 6 mnd gammel.

De offentlige anbefalingene sier at grøt ikke bør introduseres før tidligst ved 4 mnd, fordi tarmene deres ikke er ferdig utviklet enda:

Når spedbarnet er seks måneder gammelt, bør fast føde gradvis introduseres som tillegg til morsmelken, slik at behovet for energi og næringsstoffer dekkes. Noen barn kan ha behov for fast føde før seks måneders alder, men introduksjon bør skje tidligst ved fire måneders alder. Barn som ikke får morsmelk, kan introduseres til fast føde ved 4-6 måneders alder.

http://www.matportalen.no/artikler/article2336.ece/BINARY/Mat+for+spedbarn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...