QueenM Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Har dere noen erfaringer om hvilke bind som er best etter fødsel? Vet ikke hva jeg skal kjøpe.. Funker vanlige nattbind bra nok?
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Jeg husker ikke helt hva de het de jeg hadde, men jeg kjøpte sånn skikkelig tykke myke greier og var evig takknemlig! De første par ukene så hadde det overhodet ikke holdt med vanlige nattbind, og dessuten var jeg blitt klippet og sydd så var godt å ha noe litt ekstra mykt å sitte på... Men det er jo veldig individuelt hvor mye man blør og hvor sår man er da.
2små,rosa&blå Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Au au, plastbind er vondt og gå med etter fødsel. Det blir så klamt.. Jeg har faktisk tøybind (!) Vet det høres litt ekkelt ut, men det er ikke det i det hele tatt. Man kokvasker de jo etter hver gang. Deilige og luftige og myke er de iallefall (-;
gulda Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Jeg styrte unna Always, fordi det nettings-stoffet som er på bare gjør en sår. Holdt med natt-bind for meg, men husker ikke hvilke jeg brukte. Sikkert Libresse. Ganske kjapt kjøpte jeg bare de billige til Kiwi, eller noe -de var myke og det var et musst!
♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Ta utgangspunkt i hva du bruker ved ordinær menstruasjon. Selv brukte jeg en pakke Libresse string-bind på en menstruasjon. Etter fødsel brukte jeg den orange pakken med Libresse bind (tynne og uten vinger) og det holdt i massevis.
summer85 Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 tok med meg en bleie fra sykehuset, den brukte jeg første natta etter at jeg kom hjem fra sykehuset.. deretter brukte jeg vanlig libresse nattbind, funka fint for meg! tøybind tror jeg aldri jeg hadde villet brukt, synes det høres utrolig ekkelt ut.. =(
Babyønske �� Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Jeg syns Libresse Maxi nattbind(lilla pakke) og vanlig maxibind(rosa pakke) funker best de første 2 ukene. Jeg har sydd begge ganger, og overflaten på Libresse Maxi er "stoffaktig" sånn at den ikke "lugger" i stingene. Vanlige bind har ofte mer plastaktig overflate, og ser for meg at det lett setter seg fast i stingene. Samt at de lettere føles klamme.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Ja, jeg tror det var Libresse Maxi jeg også brukte, må vel på butikken og sjekke en dag og hamstre inn litt... har heldigvis endel tid på meg ennå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå