Gå til innhold

Kan dere svare på dette :)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser og leser litt overalt at mange skrive et "ønskebrev" til fødselen, hvor man foreks kan skrive om man ønsker det og den smertestillende osv..

Hvordan fører man et slikt brev?

Et sted å anbefale med gode mammabukser/shortser/skjørt?

Har virkelig et problem der nå :)

Ellers så er alt bra i denne enden:) Ser ukene bare fly forbi meg og gleder meg mer og mer til å møte han krabaten i magen som virkelig holder et leven inni magen . Vi var på 3D/4D ul den 27 april og der fikk vi se en fantastisk gutt<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev ikke noe sist. Denne gang er jeg mer nervøs, så jordmor anbefalte å skrive et ønskebrev for å tenke gjennom ting litt på forhånd og forberede meg. Hun gav meg et skrema med noen spørsmål som jeg og mannen satte oss ned og svarte på. Og det holdt å levere det, sa hun. Var typisk slik som: Hvilken smertelindring tror du passer deg best? Finnes det noe som personalet bør vite om deg for at de på best mulig måte skal kunne støtte og hjelpe deg under fødsel? Har du egne erfaringer i forhold til fødsel? Evt blirr påvirket av andres? På hvilke måter tror du personalet kan støtte din partner under fødselen?

Jeg kommer til å skrive om det skjemaet, tror jeg, og evt legge til andre ting, som at jeg har bekkenløsning og at det derfor ikke er alle fødestillinger som er gode + at jeg trenger å ligge litt ekstra å komme meg etter fødsel før jeg må i dusjen. Sånne ting..

Håper det gav et bilde av hva et fødselsbrev kan inneholde. :o)

Så koselig å se gutten på 3D! Kan tenke meg det er en fin opplevelse :o)

Skrevet

Takk for svar, det hjalp ja :)

Skrevet

Det er vel bare å sette opp en liste, over hva man synes er viktig for personalet/jordmor å vite ved ankomst?

Jeg/vi skal i alle fall skrive en sånn ønskeliste og legge den ved det gule skjemaet, som jeg enda ikke har fått sendt inn. Skal ha med en kopi av ønskelista i fødebaggen også, i tilfelle den innsendte ønskelista forsvinner i papirmølla.

Men altså, der har jeg tenkt å ramse opp hva jeg vil og ikke vil med smertelindrende, at jeg vil ha babyen direkte opp på brystet etter fødsel og ikke noe vasking og veiing først osv.

Og far var veldig klar på at jeg måtte få med at han IKKE vil klippe navlestrengen. He he! Så fører opp det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...