Gå til innhold

Spent! Krysser fingrene for EL denne mnd!!

Anbefalte innlegg

Gjest Hippo ღ

Jeg venter EL nå i disse dager, og er så spent!! Skal teste med CD fra i morgen av. Fordi om el tester ikke alltid virker så bra på oss med PCOS. Men får jeg ikke utslag, så kan jeg hvertfall si det til gyn. Det er vel helst motsatt med oss. At vi får falsk positive tester :o

Jeg var inne til lap i jan. Fikk 1 syklus etter det. Har gått på provera. Gyn mente at jeg skulle gå på provera fra en syklus til neste. For jeg hadde sjangser for å bli gravid av meg selv. Og deretter kunne jeg få begynne på enkel pergokur. Men utålmodige meg hoppa rett på dobbel pergo ;) Så nå venter jeg i spenning!! Jeg har lest/hørt at virkningen av lap er best innen 6 mnd. Så følte jeg ikke hadde mer tid å kaste bort :P

Håper spiren sitter denne pp!! Har aldri følt meg nærmere!

Hvordan går det med dere andre prøvere? Flere på pergo nå?

Fortsetter under...

Etter 9mnd med kun en eneste el og bekreftet pco så fikk jeg provera og pergo av gyn. Begynte på provera med en gang og dobbel pergokur. Skulle hatt ikm denne uken, men ringte gyn idag for og få svar på progesteronprøven og den viste at jeg ikke har hatt el:( Så da er jeg oppe i 10mnd med kun en el og nå skal jeg begynne på ny runde med provera for å få tr siden jeg ikke får det av meg selv når jeg ikke har el. Så skal jeg prøve trippel pergokur og krysser jeg fingrene for at jeg kan få el snart.

Gjest Hippo og jakten på el...

Hei. Det er mange som for EL senere enn man tar blodprøvene. Når jeg gikk på pergo i fjor høst (før lap) så fikk jeg TR etter 46 dager 1 runde. Så de neste 3 kurene 33-34 dager. Jeg hadde ikke EL.

Har du vært inne til lap? Har du mange "cyster"?

Når jeg begynte på pergo i fjor, så var det mange som fortalte at de fikk EL 2 uker etter de skulle hatt det. Så ikke gi opp helt enda :)

Krysser fingrene for deg :)

Jeg får ikke begynne på trippel av gyn :o Merkelig hvor forskjellig legene er...

Huff, nå kom jeg opp i et stort dilemma. Siden jeg heller ikke får tr av meg selv så må jeg gå på provera for å få tr. Jeg begynte på første tablett igår siden jeg fikk beskjed om at jeg ikke har hatt el. Men hva hvis jeg har hatt el etter blodprøven da? Så fremprovoserer jeg tr, noe som gjør at et egg absolutt ikke fester seg?

Gjort er gjort, jeg fortsetter på provera og kjører igang på trippel kur. Det var det gyn sa jeg skulle gjøre hvis jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde hatt el.

Det er som du sier veldig merkelig så forskjellig legene er. Jeg begynte direkte på dobbel og skulle rett over på trippel hvis jeg ikke fikk el av dobbel. Han sa heller ingenting om pausemnd som mange her inne skriver om.

Jeg har ikke vært inne til lap, det sa han ingenting om. Tror ikke det var så mange cyster, han sa iallefall ikke noe om det. Men han la opp et stramt løp for meg. Jeg skulle prøve pergo i noen mnd og hvis ikke det gikk så skulle jeg bli henvist til fertilitetsklinikken. Så jeg har et lite håp om å bli gravid i løpet av 2011.

Krysser fingrene for deg også. Hold meg oppdatert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...