baby<3<3<3 Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hei jenter Jeg blir helt tullete av hva som kan og hva som ikke kan spises.. vet dere om det er greit å spise leverpostei?
Hanna@ Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Helt enig! jeg spiser i hvert fall leverpostei tror det handler litt om sunn fornuft også, kjenner det er lett å bli litt hysterisk. Jeg holder meg unna rått kjøtt/ fisk (noe som uansett ikke er noe stort offer for meg og disse mykosten som jeg ikke husker navnet på i øyeblikket. Er dog litt bekymret fordi vi skal til tyrkia i sommer. Regner med jeg kanskje må ta flere forhåndsregler der?!
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Hei! Leverpostei er helt greit. Det er egentlig ganske enkelt, ikke spekemat, ikke upasteuriserte melkeprodukter og ikkje ferskvannsfisk over en kg. Ellers skal kjøttet være godt stekt, og innenfor utgdato... Tror ikke det er mye ekstra i utlandet, men kommer til å unngå fetaost i Hellas...
baby<3<3<3 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2011 Takk for svar, da skal jeg kose meg med leverpostei Ang utlandet så tror jeg de forhåndsregler vi allerede tar gjelder, gjennomstekt kjøtt, passe på at alt grønt som spises er vasket i flaskevann og ikke isbiter osv..
LilleLine_ Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Det er overhode ingen bekymring med å spise leverpostei eller noe annet som er helt normalt. Det går bra å spise det meste, men med måte. Det er min regel i allefall. Jeg spiser ikke disse ostene som det snakkes om, så det gjør det litt lettere kanskje.... Jeg er ikke utdannet i noe, og det er jo ikke alle her inne heller så man kan jo ikke si noe her med 100 % sikkerhet - bare en veiledning. På mattilsynet si hjemmesie står det ei liste over produkter som kan være nei nei i gravididet. Hold deg til den! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå