Gå til innhold

Underlivssopp - canesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på pencillin, og sopp har blusset opp... bah..

Har ca 2 uker igjen til termin. Er det ok å ta 500 mg (den store) canesten da? Eller bør jeg heller ta 6 av de små (100 mg eller hva det er..)?

Har kjøpt den store, men begynte plutselig å lure på om det ikke var bra for babyen.. hehe... Men den merker vell ingenting fordi?

Takk for svar!:)

Fortsetter under...

Skrevet

Er det den pilla du mener? For jeg har fått beskjed av legen min om å kun bruk Canesten på tube, krem altså..

Var vist noe med at den kunne komme for langt opp i skjeden og det var ikke bra! ....aner ikke hvorfor

MEN, jeg er ingen ekspert!

Skrevet

Jeg slet veeeldig med sopp, så når jeg var på sykehuset for en ekstra sjekk så sa legen at jeg kunne ta den canestenpilla. Bare putte den forsiktig inn på innsiden av skjeden før du legger deg pluss smøre litt krem. Dagen etterpå-vips, så var soppen borte og har ikke fått det tilbake igjen =D Er ca 10 uker siden nå, er i uke 31.

Jeg spurte en ekstra gang om hun var sikker på at det ikke ville skade babyen eller noe, og hun sa at så lenge jeg bare puttet det så vidt inn så var det ikke noe problem.

Om du fortsatt er usikker, så hør med jm din evt og hør hva hun/han sier.

Håper du blir kvitt det!

Skrevet

hei. svarer siden e va plaga me sopp under graviditeten. du kan ta så mange kurere du vill me den salva og tabletten av canesten. men d e den innføringsgreien du IKKE skal bruke. i pakningsvedlegget på felleskatalogen passientutgaven står d også du kan bruke d.

Skrevet

Takk for svar!

har tatt tidligere i svangerskapet også, men ble så usikker nå på slutten (i og med baby er lengre ned i bekkenet osv...).

Men da regner jeg med det er greit - så lenge jeg ikke bruker den der aplikatoren til å føre inn pillen!

Skrevet

Ja, det glemte jeg å si at du ikke skulle bruke det. Bare putte pillen forsiktig inn med fingeren! :)

Annonse

Skrevet

Jeppers, stemmer som de sier! Kan bruke pillen, bare ikke applikatoren. Det er gunstig også å få behandlet sopp før fødsel, da soppen gjør vevet i skjeden mer porøst, slik at det lettere kan bli rifter. Når det er sagt funker ikke behandlingen på meg... Hatt tatt endel kurer gjennom svangerskapet, men det er alltid tilbake igjen innen kort tid.. Så om noen har noen supertips, tar jeg gjerne i mot!;)

Skrevet

Jordmor sa til meg at det beste,enkleste og rimligste alternativet faktisk er Biola. Drikk ett glass hver morgen, da holder man bakteriene i sjakk. Og at man faktisk kunne ta å smøre litt biola på ett truseinnlegg, visst man var veldig plaget, kanskje litt ekkelt å gå med blåbær eller jordbær melk i trusa men... :)

Skrevet

Takk for tipset 1.GaNgsGrAviD:) Jeg skal sannelig prøve det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...