Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På legekontoret leverer vi urinprøve når vi går inn, og helsesekretæren skriver på svaret når vi går ut. Jeg er 37+5 i dag, og så nå at det står "leult" under urin, og ikke "negativ". Pga både jordmor og lege er borte to uker snart, så skal jeg ikke på kontroll før jeg er over termin, og legen mente ikke det gjorde noe for alt er fint (blodtrykk, ødem, vekt). Men ble i tvil nå. Hva betyr svaret på urinprøven? Og hun som var der i dag på kontoret har jeg ikke sett før, virket veldig usikker, så i tvil om legen får vite hvis noe er galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du har fått utslag på leukocytter(?) på urinprøven din. Det er ganske vanlig, og skyldes som regel forurensing urenfra. Betyr at det er litt bakterier/urenheter i urinen, men er ikke farlig, så lenge alt annet er fint :)

Skrevet

Takk for svar. :o)

Skulle det dukke opp andre tvilsomheter, så får jeg heller ta en telefon.

Skrevet

Høres ut som det står "leu1+" på arket ditt? Betyr som hun over her sier ingen ting når utslaget er så lite, du har ingen ting å bekymre deg over:-) (Jeg jobber forøvrig på legekontor:-))

Skrevet

He he, var nok det det sto. Når jeg så nå, så ser jeg det -ikke lett å tolke alltid.. ;o) Takk for svar! Det var betryggende! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...