Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 En levende en, altså. Helst en sølvrev, da jeg hadde en som barn. Noen som vet hva de tar for en rev nå for tiden? Kanskje et merkelig spørsmål, men jeg er seriøs.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 Jg tror ingen som har revefarm segger rever som kjæledyr.De er rett og slett for stresset til at de er egnet som det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #3 Skrevet 3. mai 2011 Ikke hvis man oppdrar den som en hund, og får den som valp.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #4 Skrevet 3. mai 2011 Heller tvilsomt. Du kan ikke få en ulv som valp og oppdra den som en hund. Fins masse forskning og dokumentarer om det der, samme gjelder blant annet villrev m.m.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Det er ikke snakk om villrev, men en rev fra en revefarm. Og som det står i hovedinnlegget så vokste jeg opp med en rev. Det fungerte kjempefint det.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Hvorfor velge en rev når vi allerede har så mange andre husdyr å velge i? Hvorfor så opptatt av å ta et villdyr (selv om det har levd i fangeskap hele livet) til kjæledyr, har vi ikke ødelagt nok for denne arten allerede? Jeg har kjent mange som har hatt sølvrev som kjæledyr, og ja de har det mye bedre enn i en revefarm. Men det betyr ikke at det er riktig fordi. Revene har lett for å stresse, det ligger i deres natur å streife over store områder for å jakte. Det er ikke det samme som en hund uansett om de har levd i fangeskap en stund. Jeg er ikke i tvil om at disse eierene av "kjælerevene" gjør sitt allerbeste for at revene deres skal ha det kjempe bra, men de klarer ikke å gi revene det de virkelig trenger fra naturens side. Derfor har de også lett for å stresse, bli litt ustabile, finne på masse ugang osv.. Hva er så galt med en hund?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Hvis man har hatt en rev vet man hvordan rev lukter. Akkurat som at når man først har hatt en hund glemmer man aldri lukten av våt hund.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Disse revene har, som du jo sier, levd i fangenskap i generasjoner og har ikke evne til å noen gang bli vild igjen. Forøvrig er sølvreven avlet frem, på samme måte som rasehunder og rasekatter, og har aldri eksistert i naturen. De ville heller ikke klare seg i naturen om man aldri så mye prøvde det. Jeg ønsker ikke at revearten skal dø ut, så derfor er jeg for husdyrhold av sølvrev, selv om jeg er i mot pelsindustrien. Jeg vil gjerne ha en sølvrev da jeg har hatt en før. Jeg ville aldri hatt en vildrev. hi
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #14 Skrevet 3. mai 2011 Det er forresten ikke noe galt med hund heller. Jeg har hatt både hunder og katter og hamster. Nå vil jeg ha en rev igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #15 Skrevet 3. mai 2011 Jeg snakker ikke om å gjøre dem vilde igjen i det heletatt, etter min mening burde alle rever i forbindelse med revefarmer rett og slett få lov til å dø ut. Forskjellen fra katter og hunder som vi har alvlet frem som kjæledyr eller arbeidsdyr, så er reven avlet frem for pelsen sin. Gemytt og naturlige instinkter blir ikke prioritert på samme måte som det har blitt gjort på hund og katt, fordi reven har kun blitt brukt for å tjene mest mulig penger på dens pels. Du ser forskjellen mellom å ha avlet frem dyr til kos og evt arbeid (jakt,sporing osv.) enn å ha alvlet frem et dyr for pels som eksklusivt salgsvare?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2011 #16 Skrevet 3. mai 2011 Da får vi være enig om å være uenige da. Jeg synes at revesortene som også finnes i naturen bare kan dø ut i pelsfarm sammenheng, men at platinareven som er en del av norsk historie, og den flotte sølvreven skal få lob til å eksistere videre. Om ikke i privat eie, så i dyreparker og lignende. De er alt for vakre til å forsvinne helt. Det ville være trist. Desuten har rever et godt gemytt og er veldig kosete. Jeg vokste delvis opp på en velfungerende revefarm i min tidlige barndom og hadde mye kosekontakt med revene. Hvis man ikke skal kunne ha noen dyr som er domestisert og avlet på må man sannelig kvitte seg både med hester, kyr, hunder, katter, høns osv i det uendelige....
Emina Skudal Skrevet 29. oktober 2019 #17 Skrevet 29. oktober 2019 På 3.5.2011 den 11.40, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om villrev, men en rev fra en revefarm. Og som det står i hovedinnlegget så vokste jeg opp med en rev. Det fungerte kjempefint det. Jeg har sølvrev og kjenner mange som har rødrev. De er endel av familien og leker med kattene. Det fungerer helt fint ! Bedre å kjøpe dem fra farm levende før de blir skinn !! De klarer seg nemlig ikke i naturen etter at de har vært oppdrettsrev i generasjoner. Fint at du vil ta til deg en og redder han/hun ❤️❤️❤️
Emina Skudal Skrevet 29. oktober 2019 #18 Skrevet 29. oktober 2019 På 3.5.2011 den 11.40, Anonym bruker skrev: Det er ikke snakk om villrev, men en rev fra en revefarm. Og som det står i hovedinnlegget så vokste jeg opp med en rev. Det fungerte kjempefint det. Jeg har sølvrev og kjenner mange som har rødrev. De er endel av familien og leker med kattene. Det fungerer helt fint ! Bedre å kjøpe dem fra farm levende før de blir skinn !! De klarer seg nemlig ikke i naturen etter at de har vært oppdrettsrev i generasjoner. Fint at du vil ta til deg en og redder han/hun ❤️❤️❤️
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #19 Skrevet 29. oktober 2019 Leste fort med en ettåring på armen og leste: «Noen som kjenner noen som har revnet tarm? Jeg vil ha en». Anonymkode: 24b97...72a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2019 #20 Skrevet 29. oktober 2019 7 timer siden, Emina Skudal skrev: Jeg har sølvrev og kjenner mange som har rødrev. De er endel av familien og leker med kattene. Det fungerer helt fint ! Bedre å kjøpe dem fra farm levende før de blir skinn !! De klarer seg nemlig ikke i naturen etter at de har vært oppdrettsrev i generasjoner. Fint at du vil ta til deg en og redder han/hun ❤️❤️❤️ Tråden er 8 år gammel... Anonymkode: c6281...bd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå