Gå til innhold

Sliter veeeeldig med søvnproblemer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg holder på å bli gal! Er nå i 7. mnd og den siste måneden har vært tilnærmet uten søvn. Jeg er kjempetrøtt og sliten, men får ikke sove. I tillegg har jeg forferdeligge kriblinger i beina på kvelden og natta, som er med på å holde meg våken. Jeg er 100 prosent i jobb.

Er det noen som har gode råd? Begynner å bli bekymret for at det går utover den lille inne i magen også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dessverre et velkjent problem og fryktelig slitsomt. I utgangspunktet er det ikke noen fare for den lille i magen, men det er viktig for den lille i magen at mamma har det bra, og hvis det tærer på kreftene dine og du er sliten bør du kanskje vurdere å sykemelde deg litt. Det blir ikke lettere fysisk fremover og lite nattesøvn er nok kommet for å bli. Kanskje kroppen sin måte å forberede seg på mye nattevåk etter at den lille har kommet til verden. Så tenk på deg selv og gjør det som er best for deg (og den lille) :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er grusomt slitsomt, men det er vel sånn det er å være gravid:) Skal dra på helsekosten i dag og se hva jeg kan finne av hjelp der.

Jeg kvier meg veldig for å sykemelde meg, men jeg burde absolutt vurdere det hvis ikke det hjelper seg framover.

Jeg er mest opptatt av at den lille prinsessa der inne skal ha det bra, så jeg må gjøre det som må til for at hun har det bra.

Takk igjen for svar:)

Skrevet

Jeg syns også du bør sykemelde deg, absolutt! Du må tenke på deg selv nå, og lillemor i magen. Sliter også med søvnen, selv om jeg ikke jobber lenger. Hvis jeg har hatt en dårlig natt, tar jeg det igjen på dagen.. Kanksje litt dumt, men er jo viktig med søvn, særlig nå som det nærmer seg fødsel og greier.. Så jeg tenker at da får jeg sove når jeg kan, blir ikke sånn når den lille kommer,,

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg hadde det også slik og var nødt til å sykmelde meg for å få sovet litt på dagen / ettermiddagen. Startet opp med å være sykmeldt 40 %. Det hjalp mye. Nb, har blitt advart å holde meg unna helsekostprodukter under graviditeten... Lykke til :)

Skrevet

jeg hadde det og slik. men hjalp veldig da jeg ble delvis sykemeldt :)

nå har jeg 1 dag igjen til termin og har søvnproblemer av andre årsaker. he he. er så spent på når lille tulla ikke kommer at jeg ikke får sove av den grunn.

lykke til :)

Skrevet

Kjenner godt til det, ja... Usj... Det er fryktelig slitsomt! Spesielt med andremann sov jeg vanvittig dårlig... Holdt ut utrolig lenge med å jobbe 100%, men måtte til slutt få delvis sykemld. Jobbet sekstimersdager og dro hjem og sov mens jeg ventet på at mannen og eldste skulle komme hjem fra jobb og bhg. Burde nok ha fått sykemelding en del tidligere, men det hjalp veldig mye å få sovet litt på ettermiddagen. Sover bedre denne gangen, men ikke nok. Allikevel syns jeg at jeg fungerer såpass bra om dagene at jeg ikke trenger noen sykemelding. Har "bare" 3 uker igjen å jobbe nå, så jeg prøver å holde ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...