Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som tar bringebærkapsler og har hatt god erfaring med dette? tar dere teen i tillegg? Vil dette kunne sette i gang fødsel nærmere termin enn å måtte gå for lenge over? SLIIIITEN! uke 34+2 idag ;) Så har jo litt tid igjen da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt bringebærkapsler 3x2 siden uke 34 (er i uke 40 nå). Kapslene skal skal hjelpe å styrke livmoren og få den den til å trekke seg sammen fortere etter fødsel. De setter ikke i gang fødsel tidligere, men kan hjelpe på modningsprosessen :) Jeg har hatt masse modningstegn, men har ikke fått sjekket om jeg faktisk er moden enda...

Skrevet

Bringebærbladkapsler -oh yes!

Elsker smaken (vet godt at de fleste synes de smaker æsj, men jeg har en underlig dilla..) og har brukt dem siden uke 32.

Økt dosen nå til 3x2 dagen.

Hadde en helt fantastisk fin og rask fødsel forrige gang, og da fulgte jeg samme opplegget.

Fødte én dag før termin, så de framskyndet ikke fødsel, men hun kom fort, ingen rift, og jeg var i kjempefin form etterpå.

Så jeg (skeptiker av rang) har virkelig troen på kapslene.

Kan være lurt å ta dem en stund etterpå også, skal være bra for livmora og ting trekker seg fint sammen. Slurvet litt sist med det, men tenkte å ta dem noen uker etterpå denne gangen.

Håper denne fødselen blir like fin som forrige!

Lykke til :)

Skrevet

jeg drakk teen sist, massevis av te:)

Hadde en fin fødsel, ingen rifter med tanke på at hun kom veldig fort mot slutten. Drev også å smurte nedentil med sånn olje:)

Skrevet

Sist tok jeg kapsler og te, kapsler den siste måneden, Fødte 10 dager etter termin, så tror ikke det kan føre til for tidlig fødsel her i gården iallefall. Men hadde en flott og rask fødsel. Denne gangen har jeg drukket teen hele svangerskapet. Har nemlig funnet VERDENS BESTE BRINGEBÆRBLADTE! Økologisk, å smaker mye bedre en den teen du får på vanelige te butikker. Fant den på heibaby.no, de er desverre utsolgt. Men jeg sendte de en mail og de sa bonden holdt på å pakke nå, så den kom visst inn igjen snart :) Drikker nå ca 1 liter hver kveld. Lager "gokanna" mi og sitter å nipper hele kvelden. I kanna har jeg også 2 pasjonsfrukt, bruker bare en sil når jeg heller over koppen. Om jeg vil ha mere pasjonfruktsmak tar jeg bare saften og bærene oppi koppen, da legger de seg på bunnen etterhvert og da er det jo bare å fylle på. Mmmmm...

Skrevet

...bringebærkapsler smaker basj. Men jeg tar de for det. Har ikke noe erfaring, men var på kontroll på føden på fredag (16 dager igjen til termin) og var moden og myk. Var på kontroll igjen i dag og fra fredag til tirsdag gikk jeg fra 1 til 3 cm åpning. ...Kan jo ikke garantere at det er kapslenes verk, men det skader vel ikke å ta de. Tar 3 x2 pr dag. Og håper på å slippe rifter.

Skrevet

Jeg tok kapsler første gang jeg var gravid. Bare tull!

Fødte riktignok til termin, men hadde en jævlig fødsel, dårlige rier og store blødninger etterpå.

Med andremann brukte jeg heller pengene på noe morsomt, fødte 6 dager før termin, hadde heller ingen god fødsel men blødde minimalt etterpå.

Skrevet

Supert med en påminnelse på bringebærkapsler for min del! Hadde helt glemt det nå... Tok det med begge de to forrige. Førstemann kom 6 dager over termin og andremann kom 13 dager før (men det var nok heller pga sykdom hos meg enn pga bringebærkapslene...). Bestilte en boks nå og har noen i skapet fra sist, så nå skal jeg jammen starte opp med dem:)

Skrevet

Revnet gjorde jeg også

Skrevet

Jeg trodde man bare skulle ta 2 kapsler per dag jeg? Er jo det som står på boksen iallfall.

Jeg begynte å ta de i går.

Hadde en mye mer effektiv fødsel sist gang enn første gangen. Ble raskere moden også og livmora jobba skikkelig!

Om det skyldes bringebærblad kapslene eller om det rett og slett var pga det var fødsel nr.2,vet ikke jeg. Jeg prøver likevel en gang til.

Skrevet

Jeg tar Solaray og de står det 3x2 på... Kanskje du har noen andre som er sterkere?

Skrevet

Aaah:)

Mine heter "Nature's way",og det står på de at man ikke skal ta mer enn 2stk per dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...