Knøttefrøken Skrevet 3. mai 2011 #1 Skrevet 3. mai 2011 Hvordan syns dere det er og trene nå som dere er gravide ? merker dere noe? Jeg trener selv 4-6 ganger i uken og kjenner at kondisen er elendig... så her går det mest i styrketrening, lett jogg/power walking, eller sykling. Synes det hjelper veldig på enegien min, og føler meg ikke like trøtt på kvelden... Hva trener dere andre? Gøy og høre andres erfaringer...
Cyborg Skrevet 3. mai 2011 #2 Skrevet 3. mai 2011 1. Trimerster var for min del den vanskeligste perioden å trene. Jogger og svømmer. Ser nå i ettertid hvor trøtt jeg egentlig var i den perioden, så bare husk at det er greit å slappe av. Var også veldig plaget med svimmelhet, så turte ikke å gi så mye på trening, Nå i 2. trimester har jeg fått energien tilbake og det er mye lettere å trene.
Knøttefrøken Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2011 Ja, jeg sover mye om dagen, og kjenner at jeg ikke får tatt i like bra som vanlig, men alt er jo bedre enn ingenting, Forrige svangerskap var jeg veldig slapp og trente ikke inærheten av hva jeg gjør nå, så nå som jeg har vært inne i en god periode lenge med trening håper jeg å kunne holde på det en stund ut i graviditeten.. men alt etter hvordan formen blir selvfølgelig..
Knøttefrøken Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2011 Ja, jeg sover mye om dagen, og kjenner at jeg ikke får tatt i like bra som vanlig, men alt er jo bedre enn ingenting, Forrige svangerskap var jeg veldig slapp og trente ikke inærheten av hva jeg gjør nå, så nå som jeg har vært inne i en god periode lenge med trening håper jeg å kunne holde på det en stund ut i graviditeten.. men alt etter hvordan formen blir selvfølgelig..
Knøttefrøken Skrevet 3. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2011 Ja, jeg sover mye om dagen, og kjenner at jeg ikke får tatt i like bra som vanlig, men alt er jo bedre enn ingenting, Forrige svangerskap var jeg veldig slapp og trente ikke inærheten av hva jeg gjør nå, så nå som jeg har vært inne i en god periode lenge med trening håper jeg å kunne holde på det en stund ut i graviditeten.. men alt etter hvordan formen blir selvfølgelig..
sportymum Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Jeg trener en del: kondisjon om morgenen fra 4-6ganger i uken + styrke 4 ganger i uken på kvelden. Og planen er å fortsette med det så lenge det lar seg gjøre. Enesten jeg kjenner forskjell er at jeg fort får høyere puls enn vanligvis. Hvis du blir sliten av å jogge, så er gå et kjempe bra alternativ, hurtig gange ute i variert terreng eller i oppover bakke på tredmøllen :-) eller eks elipsemaksinen er også et bra alternavit :-)
Happymom74 Skrevet 3. mai 2011 #7 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har også fortsatt med treningen selv om jeg er gravid. Trener kondisjon/styrke 4 ganger i uka som før. Men merker at jeg er litt mer forsiktig enn før selv om jeg vet det ikke er farlig å trene - kan bare ikke noe for det.... Har dere gått ned i vekter på styrketreningen eller fortsetter dere med samme tyngde som tidligere? Er det noen øvelser dere styrer unna, evnt har begynt med etter at dere ble gravide?
My73 Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Jeg trener også en del, både kondisjon og styrke og jobber som trener av andre i tillegg. Kjenner at jeg ikke har samme energi, går raskere opp i puls og er litt forsiktig med så tung styrketrening som jeg gjorde før graviditeten. Hvis mor går opp mot max puls går fosterets puls ned, og det er greit å være klar over. Det varierer fra sted til sted hva man leser, noen sier at du ikke bør gå høyere enn 140, andre steder står det 160, men uasett bør man ikke opp i max puls! Ellers er det jo supert å trene, både for selve graviditetens og fødsels skyld:-) Ha en super treningsuke dere spreke:-)
Kirikaia Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Jeg trener like mye som før. Dvs 3-4 ganger i uken. Jeg sykler (terreng) og trener styrke +løper. Når det gjelder løpingen trener jeg uten makspuls, så tempoet er redusert.(min makspuls er forøvrig 180) Løper f.eks 5 km på tredemølle 9-11 km/t og avslutter med en styrkeøkt. Foreløpig trener jeg magemuskler som før, men er klar over at man bør trene litt annerledes etterhvert som magen vokser for å ikke få "delte" magemuskler. Syklingen går helt fint selv om jeg ble fryktelig kvalm og bannet endel opp de bratteste bakkene etter Kikut i helgen.
Mina78 Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Jeg er så trøtt at jeg klarer så vidt å komme meg på trening for tida. Det gjør også vondt å hoppe/drive med aerobic. Så nå er treninga på det minimale for meg. Misunner deg for at du får det til. Så stå på.
TurboJenny87 Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Trener som før, styrke\ kondisjon 4 ganger per uke. Redusert litt på styrke noen ganger da jeg opplever litt ubehag\ trykk i livmor når jeg tar i like mye som før.
Gjest Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Trenr veldig mye jeg. Jobben min krever at jeg er i fysisk aktivitet hver dag. Jobber og driver treningssenter. Kjenner at jeg får litt vondt og slikt hvis jeg hopper og strekker meg mye, men får faktisk energi av det. I påska var jeg utrolig trøtt, da hadde vi stengt. Og nå er jeg i full gang igjenn. Prøver å sove i mellom dagjobb og kveldsjobb (treningsstudio). Håper formen holder seg :-) Lykke til alle aktive gravide :-)
Tussimamma Skrevet 5. mai 2011 #13 Skrevet 5. mai 2011 Jeg prøver å trene litt, men klarer ikke på langtnær så mye som jeg gjorde før...Håper det kommer seg litt etterhvert. Noe jeg har lagt merke til , er at jeg ofte er dårligere (mer kvalm) dagen etter jeg har trent enn hvis jeg ikke har trent. Noen andre som har det sånn? Er 9+4 idag, lengter etter å kunne ta en skikkelig løpetur....Skal prøve meg i terrenget idag, været er jo supert :-)
snart3co Skrevet 5. mai 2011 #14 Skrevet 5. mai 2011 På besøk her fra 2. trimester (faktisk snaaaart 3 trimester) :-) Ville bare gi dere spreke jenter noen oppløftende ord.. Jeg trener selv ganske bra, og 1. trimester føltes det TUNGT.. Det ble betydelig mindre trening og jeg ble redd for at jeg gikk 9 mnd omtrent uten trening i møte.. MEN, så vippet jeg over i 2 trimester og energien var tilbake :-) Meker ikke noe særlig at kondisjonen er dårligere heller.. så bare gled dere jenter! Det blir lettere i 2 trimester, og det føles fantastisk å få bevegt seg litt igjen :-) Er nå 26 uker på vei og trener spinning intervall (pulstime på Sats) to ganger i uken, svømmer 1500-2000m. 2 ganger i uken og styrke 1-2 ganger i uken - det går strålende :-) Ønsker dere en aktiv og trivelig dag alle sammen!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå