Gå til innhold

Jobbing på tilvenningsdagene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 år begynte i ny bhg i går. Jeg har tilvenningsdager fra jobben. I går var jeg først sammen med henne 1 times tid i bhg for så å avtale at jeg skulle være borte i 2 timer. De ringte etter 1 time og ville at jeg skulle komme da hun spurte etter meg en del selv om hun lekte og koste seg. I dag har vi avtalt at jeg skal komme med henne ca 9.30 og at jeg skal være borte til i etter lunsj. Det er usikkert hvor lenge jeg må være der før jeg kan gå fra henne.

Dilemmaet mitt er som følger: Jeg har inntrykk av at jobben forventer at jeg da skal komme på jobb i mellomtiden. Det kan dreie seg om alt fra 1 time til 3 timer før jeg må tilbake igjen. Sannsynligvis rundt 2 timer, tenker jeg. De tar tilvenningen veldig rolig og ordentlig i den nye bhg og jenta mi er veldig sjenert der enda. Jeg tenker at det egentlig ikke er stort å komme innom jobben på, og i tillegg midt i lunsjen. Jeg tenker at jeg knapt får tatt frem tingene mine og startet opp før jeg må gå igjen. I tillegg er det vanskelig å komme i fra der.

Ville dere dratt på jobb under disse omstendighetene eller latt være? Skal ha full dag på jobb i morgen for da har mannen min tilvenningsdag. Tenker at dagen egentlig er min datter som skal ha oppmerksomheten i dag dersom hun trenger det. Og det ser det ut som hun kommer til å gjøre.

Trenger noen innspill.

Skrevet

Da jeg hadde tilvenning dro jeg tilbake til jobben når jeg forlot barnehagen. Hva annet skulle jeg gjøre? Dra hjem og kokkelure?

Skrevet

Er mer det å holde seg i nærheten og kunne komme raskt tilbake. Var det jeg tenkte på. Siden jeg egentlig ikke kommer stort i gang på jobb før jeg må tilbake igjen.

Men jeg gjør nok det. Får gjort det jeg får gjort der. Ser det nå som jeg har skrevet det ned :-)

HI

Skrevet

Jeg jobber ganske nær barnehagen. Derfor var det greit å dra dit å jobbe litt på tilvenningsdagene. Så lenge de på jobben vet at du må stikke av på kort varsel og det ikke er problematiske avstander ville jeg gått på jobb. En ting er hva du får gjort, en annen ting er signalefekten. Om ikke annet skaffer du deg goodwill på jobben ved å vise at du komme så sant du har muligheten.

Skrevet

Sant :-)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...