lillespire08+10 Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Kjøper dere bunad til babyen? (og evt større barn) Er jo så mye stæsj ute på markedet nå, til og med bunadssko til baby:o Syns det blir litt mye å skulle kjøpe ny bunad til ungene hvert år egentlig... Er jo veldig søtt med babyer og bunad da men...
mamman til Fillip Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Min mamma strikker bunad til minsten, kjøper skjorte å sko.. hadde hun ikke gjort det hadde det blitt fin bukse å skjorte på minsten! Regner med han kan bruke den i år å neste år. Etter dette blir det nye jeans å skjorte:)
Træægtrønder`n :) Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Vi har fått en bunad som ikke er brukt i babystørrelse fra søsteren min. Håper den passer til 17.mai. Ellers får vel lage en anledning når den passer senere i år Tror ikke jeg kommer til å kjøpe en hvert år nei. Men ser på barnas hus at de har festdrakter som ikke er så dyre.
This is me Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Vesla mi skal IKKE ha på budnad Syntes ikke budnad er noe fint, det er unntak så klart, men ikke mange
mammatetogansketette:)) Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Førsteman hadde "bunad" på sin første søttende mai, som også ble brukt i egen dåp og i to konfirmasjoner det året... men kun fordi det var så mange anledninger han trengte penklær akkurat da....og fordi vi fant en nydelig festdrakt, og slet med å finne annet pentøy ....OG at festdrakta også ble billigere i innkjøp... Ellers blir det nok ikke bunad på noen av barna på en stund... ønsker å sy skjørt og knickers, og strikke fine jakker og evt. strømper til de til neste år da, (skla i konfirmasjon også da) der alle plagg kan brukes sammen med andre mere "hverdagslige" plagg liksom.... så blir nesten som "drakter" da, men noen bunad blir det ikke nei....
*Lissi* Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Kjøpte hvert år ti de eldste, så de minste jentene mine arver etter de.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mai 2011 #8 Skrevet 3. mai 2011 Har fått tilsendt to stykk kjempefine festdrakter/ bunader fra svigermor, slik at jentene får like=) Hadde nok ikke kjøpt selv, men siden vi fikk dem skal de selvsagt brukes- for de er veldig fine, og matcher bra til våre egne bunader.
snuppelura-jente10 Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Syntes heller ikke bunad er noe fint. Så det skal ikke mine barn ha.
Fruen+jente okt.10 Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Vi har arve bunadskjorte, syns det blei galt å ikke bruke den, samtidig som jeg syns bunadene er DYRE! Dermed har jeg strikket en fin kjole til henne, etter oppskrift fra Rauma, modell 3084. Ho har bunadsølje som ho fikk til dåpen, så vi tar den også Jeg syns 17.mai er den flotteste dagene i året, så jeg velger å legge litt i finstasen til lillemor. Vi skulle egentlig i bryllup og 2 konfimarsjoner i mai, og kunne fint brukt den der også I sommer venter et slektsstevne i nordland, så statser på at den kan brukes da også
MillaCamilla Skrevet 3. mai 2011 #11 Skrevet 3. mai 2011 Min mor har strikket til Mini på ett år og Lille på 1 måned. Den til Mini er såpass stor at han kan ha den neste år også. Har arvet sko og skjorte til eldste.
Junifrue Skrevet 3. mai 2011 #12 Skrevet 3. mai 2011 Jeg har kjøpt til minien min, hun skal ha den på 17. mai, i konfirmasjon og dåp. Skulle egentlig ha den i sin egen dåp også, men da var den alt for stor... Jeg syns det er kjempefint med bunad jeg, elsker min egen, og vesla fikk faktisk sølje til dåpen.
Fru Shakespeare Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Kjøpte nydelig og renset bunad på Fretex til 49 kr. Skjorte til 10 kr. Hadde ikke giddet å bruke flere hundre kroner på noe som blir brukt max 2 ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå