Gå til innhold

Kanskje litt rart spm ang. bading.. men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..gutten min er bare litt over 4mnd og jeg ser til min store ergrelse at den flotte badestolen bare holder opp til 8kg! og Han veier 8,3 nå, den stoore fine gutten.... :D Så den kan jeg nesten ikke bruke stort lenger, og han er jo forlengst for stor for badebalja si...

Det er utrolig tungt å evnt holde han under hele badinga i en større balje eller badekar, eller kanskje bade sammen med han, han kan jo ikke akkurat sitte selv enda...

Noen som har noen tips eller vet om noe sted som har sånn fin badestol hvor barnet kan ligge bakover når han bader?

Hvordan gjør dere det? Er jo så supert og enkelt og ha en sånn stol, og så kunne ha begge hendene fri til å vaske ordentlig og plaske og leke med vannet :D

(hehe og det som er litt irriterende er at det står at den kan brukes opp til 8måneder! like greit å bare skrive kilo mener nå jeg:)

Fortsetter under...

Skrevet

Det er akkurat sånn jeg har... :D Han er 66cm, så rund og god er han :D

Har brukt den fram til nå, og tror den holder litt til, men litt kjipt om den plutselig skulle velte/bøye seg, etc når lillegutt sitter i, så tør liksom ikke bruke den veldig mye lenger.... Har sett dem har en stol som kan brukes fra 6mnd alder, men den er sånn at han må sitte rett opp ned i, og det er jo ikke helt ideelt enda...!

Kan de ikke skjønne at noen babyer er større enn andre liksom og lage ting som holder?? :D hehe:)

Skrevet

Min gutt nærmer seg 4 mnd og er like stor som din :). Jeg bruker badebaljen fra IKEA med en løs "badestol" oppi (kjøpt på Barnas Hus for 279, tror jeg). Denne kan stilles inn, og han kan bruke dette en stund til fremdeles. Men om en stund kommer jeg til å få det samme problemet som deg...

Skrevet

Hehehe... det er den jeg også har ja, fra barnas hus, er nokså lik den fra biltema, er jo samme prinsippet.

Prøvde å søke litt på nett og fant denne : (hehe må kjøpe oss nytt stooort badekar da, eller helst svømmebasseng :D)

http://lekmer.no/barn-og-baby/svomme-og-plaske/flytte-hjelpemidler/swimpy-badestol-small-0-1-%C3%A5r-0-11-kg

Så det hjalp ikke stort nei :D Rart de ikke lager babyutstyr som kan brukes av alle da. Verdens største nyfødte baby var faktisk 8,7 kilo altså!:P

Skrevet

Skjønte ikke helt den 8 kg = 10 mnd som det sto på biltema da :) Hva med badebøtte som var så populært? tummytub eller noe i den duren

Annonse

Skrevet

Ja, det så ut som om man kunne trenge et badebasseng til den saken der, ja...;)

Du må gi en lyd dersom du kommer over noe revolusjonerende!:)

Skrevet

Tror ikke det vil fungere helt bra med de tummy tub greiene, skal jeg plutselig stappe han nedi en trang bøtte når han er vant til å ligge å sprelle, og koose seg i vannet, hehe :) ser for meg ansiktsuttrykket hans da :S

Men tusen takk for tips uansett :) dessuten tviler jeg på han får plass i en sånn bøtte, og dårlig info ang. størrelser syns jeg, står fra nyfødt og oppover (?) og den ene bøtta jeg så sto det innvendig mål, 37cm i diameter!! er ikke det veldig lite??? hehe... lett skulle det ikke være hvertfall... :D

Skrevet

Vet ikke om det er et slikt svar du er ute etter, men jeg prøver likevel!

Jeg hadde store planer om å skaffe badestol, men kom liksom aldri så langt da...

Jeg bruker en ganske stor helt vanlig plastbalje til å bad ham i, og jeg la ham ganske enkelt bare på magen eller ryggen med litt vann i baljen. Brukte ofte en klut oppå ham så han ikke skulle bli kald. Min har alltid vært utrolig glad i å ligge på magen, så det likte han kjempe godt fra 5 mnd alder! Da hadde han full kontroll å kunne plaske med hendene selv!

Vi badet ham annen hver kveld i den alderen, og innimellom fyllte vi baljen bedre opp og holdt ham mens han badet!

Skrevet

takk for svar, får se hva jeg gjør, får prøve meg fram litt å se hva som blir enklest :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...