Gå til innhold

Alkohol før jeg visste jeg var gravid, hva kan ha skjedd?

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut jeg var gravid nå. 8 uker på vei :-) Men jeg har drukket. Ikke såå mye, men har vært på Kreta i 2 uker med kjærsten og da har det blitt litt drikking. Begge lørdagene var vi på byen og raki etter middag. Kan det ha skjedd mye med fosteret? Og hva kan ha skjedd? Har hvertfall ikke spontanabortert! :-)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg var 6 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid.

Gutten var ikke direkte planlagt så jeg drakk vel hver helg de 6 ukene. Fikk jo helt panikk når jeg fikk vite at jeg var gravid men gutten min er frisk som en fisk og verdens nyyydeligste =) Så har nok gått bra med deg også. Du kan jo snakke med legen din hvis du er veldig redd

Jeg var 6 uker på vei da jeg fant ut at jeg var gravid og fikk helt panikk da jeg hadde vært på ferie og drukket vin hver kveld i uke 4 i svangerskapet. (Noen kvelder kun ett glass, en kveld 4-5 glass + konjakk) Jeg vurderte faktisk å ta abort da jeg var så nervøs for om barnet kunne ha fått alvorlige skader. Heldigvis gjorde jeg ikke det! Gutten min er i dag en vidunderlig, kvikk og sunn gutt på 14 måneder, og jeg får helt frysninger ved tanken på at jeg nesten avbrøt svangerskapet i ren skrekk. Selvfølgelig skal man ikke drikke om man vet at man er gravid, men jeg tror kampanjene rundt dette har skapt mye unødvendig frykt da det stort sett (om man kutter alkoholen når man får vite at man er gravid) går helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...