369?gutt10? Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Gutten vår er lei av alle lekene (tross store variasjoner og mangfold) og kjeder seg til tider når han ligger alene på gulvet. Sånn virker det i alllefall.. Har lyst å kjøpe ham noe superspennende som han kan holde på med når vi er opptatt med vårt om dagen, men hva kan det være? Han er en nyskjerrigper og trenger noe morsomt! Har også gått tom for ideer om hva jeg kan bruke av "hverdagsting" som han kan få leke med..
kinaputten Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 min liker leker som spiller musikk eller lager lyder, sånn som denne boka http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=1886&KatId=50
Tamu Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Jeg tok en liten pringles boks og fylte med pasta og teipet med elektroteip og den elkser lillegutt å bruke som rangle.. ellers så er kaffefilter godt å tygge på og en fargerik sokk med bakepapir inni en kul knitre leke. Min er facinert av mønster og farger så han kan sitte lenge og studere et mønstrete sjal f.eks.. Lekene er ikke alltid like spennende, så jeg gjemmer bort noen og tar frem etterhvert, så de er litt "nye" iblant.. Det er de verdagslige tingene som facinerer mest, både aviser og blader er han med og "leser". Bruk fantasien :-D
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Lillegutt på 7 mndr liker også leker som spiller musikk eller lager lyder. Liker mest leker som det er litt størrelse på, ikke sånne små rangler som lager lyder f eks.. Han syns det er veldig moro med den boka som costamummy linket til. Ellers sånne klosser man kan stable og lage "tårn" med, kjempe festlig, jeg bygger dem opp og han dytter dem ned, og ler seg halvt i hjel (fåes kjøpt på ikea, kjempe billig!). Han syns også det er morsomt med ledninger, mobiltelefoner og fjernkontroller, og ja, gardiner, men dette er ting jeg ikke har funnet noen erstatninger for, så her går det mye i "ikke gjør det, nei ikke den, slipp den, nei nei nei " osv Kjøpte en babytelefon til han, den er rosa og grønn og lager lyder når man trykker på knappene. Ikke interessant i det hele tatt! Så mitt forslag er: kjøp litt store leker som lager lyder/sanger, gjerne som man kan trykke på, og ting som man kan stable Og finner du noe som ligner en ledning, eller en ekte mobiltelefon/fjernkontroll , så får du si fra !!
369?gutt10? Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk for mange fine tips! Her er også ledninger og fjernkontroller intressant! Og spesielt datamaskinen av en eller annen grunn! Han får leke med mobilen av og til, men han har også en leketelefon som var kjempepopulær når han fikk den. Men nå er den kjedelig da.. Han er kjempeintressert i "vanlige" ting, så dine råd Tamu skal jeg virkelig teste ut. Tror det blir mottatt med stooooor intresse her i gården! Skal ta å gjemme de fleste "vanlige" leken også, og ta dem frem om noen uker
This is me Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Her er ledninger, mobiler, iPad, dataen og fjernkontroller kjempespnnende! Så kommer, klær (spesielt sokker) vippstolen (hun ligger på gulvet og tygger på den) tørkestativet, brusboks og babytannbørste. Men av leker, og de kommer ganske langt nede på lista, er den vanlige trerangla fin, gåstolen er kjempemorsom men den får hun ikke bruke så mye, og bøker fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå