Gå til innhold

1,5 årig jente - Symptom på ADHD eller noe i den duren?

Anbefalte innlegg

Ei lita jente på 1,5 år er en god del mer aktiv enn gjennomsnittet. Hun har liten konsentrasjon og blir svært fort utilpass, misfornøyd og sinna. Hun er veldig bestemt på det hun vil og skriker lenge hvis noe går henne i mot. Jenta har vært veldig krevende helt fra fødselen...

Det er vel vanskelig å si noe når hun er så liten? Men hvordan var deres barn i den alderen, som senere fikk diganosen? Når er det dags for eventuelt å utrede slikt?

Fortsetter under...

Ikke tenk på det, engang. En kan ikke sette diagnose så tidlig. Tror snittet er ca 8-9 år, faktisk... Grunnen er at før det er det umulig......

Min gutt var en engel, faktisk. Og han har i dag alvorlig grad av ADHD.

Det som er viktig nå er at du er en konsekvent forelder, det er slitsomt med bestemte unger og det blir en del hyling men det er verd det. Ikke la henne snurre deg rundt lillefingeren fordi det fører til at hun er stille midlertidig.

jeg er voksen med adhd. jeg slet med søvnproblemer fra jeg var rundt ett år. snudde ALLTID opp ned på døgnet. ellers var jeg en engel, var stille og sjenert. SÅ kom hyperaktiviteten og faenskapet da jeg nærmet meg 8-9 år faktisk...og værre ble det..er 30 år nå og sliter fremdeles med insomnia og søvnvansker +++ tross behandling.

RUTINER og RO er viktig for en nybakt familie, uansett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...