littlefairy Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Som overskriften sier... Når burde/kan man begynne å gi vann??
Lykkemin Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 de kan få vann fra de er 6 mnd.. vi begynte og gi han vann nå i påska sammen med grøten, da var han 6,5 mnd. Det er ikke mye han drikker, men vi passer på og gi han flasken mange ganger i løpet av dagen så han lærer seg og like det. Jeg ammer like mye som før, men synes det er viktig at han nå lærer seg og like vann da vi snart skal til syden samt sommervarmen kommer. I tillegg så er det jo selvfølgelig den beste tørste drikken
Lille persille* Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Jeg begynte å gi henne vann da jeg startet med grøt. Da var hun 5 1/2 måned. HS sa at etter 5 mnd trenger man ikke å koke vannet, så jeg har hele tiden gitt henne kaldt vann fra springen (Ikke iskaldt). Jeg startet med avent sin tutkopp. I begynnelsen tygget hun mest på den, men drakk mer og mer etterhvert. Nå er hun 8 mnd og drikker av og til alene fra tutkoppen og er veldig glad i vann, men pupp er fortsatt "hoveddrikken"
369?gutt10? Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Jeg gav han sukkervann når han var nyfødt og hadde vondt i magen. Deretter fikk han avkjølt kokt vann år han hadde feber og dårlig matlyst ved 4 1/2 mnd. Når han var 5 - 5 1/2 mnd begynte vi med vann til alle faste måltider (2 om dagen). Kokt og avkjølt vann. Nå får han vann til måltidene, også har jeg alltid med meg en flaske når vi er ute. Det er så varmt i været her nå at jeg tenker det er godt med en liten avkjøling i form av kaldt vann. Han elsker vann! Tenker å begynne med tutkopp snart=)
La vita è bella <3 Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Helsesøster her sa det var bare å begynne ved 2 mnd. Koke vannet før de begynner å få bakterier i kroppen, altså når de begynner å spise på allting. Etter det er det bare å gi springvann, vi har jo rent vann i springen. Nå er min 3 mnd og jen gar enda ikke gitt noe.. Men var snakk i det siden ei på barselgruppa skulle til syden i nær framtid.
Helann og lillebror Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Jeg ga ikke vann før mine var 6 mndr og begynte med fast føde. Fikk bare morsmelk fram til det. Dersom det er veldig varmt og han/hun trenger ekstra væske kan du jo gi før, men ellers skulle det ikke være behov for det.
littlefairy Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2011 ok takker for svar alle sammen:D Mini er bare 4 mnd, så da gidder jeg ikke stresse med å innføre vann helt enda Det er jo så mye forskjellig man hører, og alle gjør litt forskjellig, så greit å vite litt sånn ca, men han skal få smake vann ved evnt litt smaksprøver på grøt etterhvert tenkte jeg
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Vi startet nå nettopp, 7 mnd gammel, og hun ELSKER det- drikker av vanlig kopp og slurper det i seg med et smil (og litt gris;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå