Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Bremsen på vognen min er ødelagt og jeg lurer på hvordan jeg skal få ordnet dette billigst mulig. Det er snart 3 år siden vognen ble kjøpt og jeg lurer derfor på om det er noen måte å få dette inn i garantien på? På barnas hus sin side står dette: -Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. -Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Så, hvor lenge er en vogn ment å vare?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 En vogn er ment å vare lenger enn to år, men er ikke det lettest å ta en tlf til barnas hus å spør?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Det er forskjell på reklamasjonsrett og garanti. Garantien gjelder så lenge produsenten har satt, da får du alt på stell i den perioden. Reklamasjon er det verre med. Da må det bevises at det er produksjonsfeil og ikke du som har slitt den ut...Ikke lett å bevise det etter to år.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Når ble bremsen ødelagt da? Nå er jo ikke vognen ødelagt, men bremsen. Ma må jo rekne med at enkelte deler på en vogn får slitasje i alle fall en bremse. Du får helt sikkert tilbud om å reparare bremsen og skiftet delen som er ødelagt mot å betale for det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Bremsene på vogna er ein av hoved regelen på ei vogn og går under 5 år garantien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå