Gå til innhold

Garanti på vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bremsen på vognen min er ødelagt og jeg lurer på hvordan jeg skal få ordnet dette billigst mulig. Det er snart 3 år siden vognen ble kjøpt og jeg lurer derfor på om det er noen måte å få dette inn i garantien på?

På barnas hus sin side står dette:

-Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom

produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år.

-Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig

mer enn to år.

Så, hvor lenge er en vogn ment å vare?

Fortsetter under...

Skrevet

En vogn er ment å vare lenger enn to år, men er ikke det lettest å ta en tlf til barnas hus å spør?

Skrevet

Det er forskjell på reklamasjonsrett og garanti.

Garantien gjelder så lenge produsenten har satt, da får du alt på stell i den perioden.

Reklamasjon er det verre med. Da må det bevises at det er produksjonsfeil og ikke du som har slitt den ut...Ikke lett å bevise det etter to år.

Skrevet

Når ble bremsen ødelagt da? Nå er jo ikke vognen ødelagt, men bremsen. Ma må jo rekne med at enkelte deler på en vogn får slitasje i alle fall en bremse. Du får helt sikkert tilbud om å reparare bremsen og skiftet delen som er ødelagt mot å betale for det.

Skrevet

Bremsene på vogna er ein av hoved regelen på ei vogn og går under 5 år garantien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...