Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

Lurer på om noen av dere har vært plaget av kvalme over lengre tid. Jeg hadde et ICSI forsøk i november 2010 som ble postivt, men endte i MA i uke 8 og påfølgende utskrapning. Har siden før postiv test og frem til nå vært kvalm. Før jeg fikk påvist MA tok jeg det som et graviditetstegn, men nå begynner jeg å lure. Kvalmen kommer og går og er der nesten hver dag. Den er som regel værst på formiddagen, men kan også komme på kvelden etter middag. Jeg kaster ikke opp og får i meg næring, så det er ingen fare med meg. Men det er utrolig slitsomt å være konstant kvalm, det går jo også utover matlysten. Har siden august i fjor gått ned ca 10 kg ved hjelp av styrketrening og sukkerkutt i hverdagen (altså ingen drastisk slankekur). Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg er ikke gravid og syklusene er nesten regelmessige. Skal igang med nytt ICSI forsøk i slutten av mai og har jo lyst til at kroppen er tipptopp før innsetting. Bør jeg kontakte lege? Hva kan han isåfall gjøre?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143187461-langvarig-kvalme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var ofte kvalm, ike nødvendigvis hver dag men kanskje 2-3 ganger i uken.

Du må gå til lege, aller helst indre medisiner for å ta prøver,d et kan være en bakterie (heliobacter pylori) som gjør det eller det kan f.eks være magesår (noe jeg hadde, fikk det av smertestillende jeg måtte gå på)

Takk for svar lindynatt:-) har prøvd å google den bakterien din og det hørtes ikke bra ut, ble litt redd jeg nå. Kan jo kanskje være magesår også, men trodde man måtte stresse mye for å få det jeg:-) Får ta en telefon til fastlegen å bestille time.

Hei, bakterien som forårsaker magesår finnes for mange naturlig i magen, så man må ikke nødvindivis stresse for å få det. Men stress (mye magesyre) og mye kaffe osv. gir gode vekstvilkår for bakterien, og da kan det utvikle seg til magesår.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...