Anonym bruker Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Dette er mine favoritter: Synge og spesielt sanger med bevegelse Lese bøker Leke "nå kommer jeg og tar deg" Poden har litt andre interesser enn mor, så det blir også mye ballspill, lek i sandkassa og basing i senga.
Ikkesåallerværst Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Være ute (lekeplass, skogen etc), bondegård, leke med ball. Liker godt å lese, men det gidder ikke mini..
PeppaPig Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Være ute (lekeplass, parken e.l.) Spille ball Lese og synge (sanger med bevegelse) Danse Det er jo også masse annet som er artig å gjøre, men dette er det mest artige akkurat nå syns jeg.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Være ute, lekeplass e.l. Tegne,male,perle++ Lese Bygge med duplo Leke "lage middag" Elsker jo stort sett å leke med henne uansett hva det skal være men dette er mine og hennes favoritter;)
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Jeg synes det er veldig morsomt å være med henne på "nye" ting, dvs ting hun ikke opplever så ofte. Dette kan være alt fra en ny lekeplass til en tur på bondegård. I tillegg er jeg en ivrig baker, og synes det er kjempe koselig at vesla nå kan "hjelpe" meg med å bake. Det morsomste er å bake boller sammen med henne, da kan hun klisse så mye hun vil med sin egne lille deigklump;)
Gjest Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Være ute, bygge med Duplo (dvs. jeg bygger og hun river ned;), bade og plaske i vann
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. mai 2011 #7 Skrevet 2. mai 2011 Jeg er ikke noe småbarnsmenneske, så må innrømme at det er fint lite av det man kan finne på med en 1 åring jeg selv finner noe videre underholdende. Jeg liker å spille spill av typen "Den forsvunne Diamant", "Juniorgeni", "Yatzy" ol med barna (de store), bygge lego, tegne, perle, bake/lage mat med dem, ta dem med på ting som skjer utenfor hjemmet som lekeland, kino, teater, museum osv. Altså stort sett ting som barna må være over 3-4 år før det går an å gjøre skikkelig med dem (1,5 åringen min tegner hun også, men hun spiser også på blyantene, kaster dem, griser osv, så det blir mer stress enn kos synes jeg. Samme med bake ol). Jeg er ikke noe flink til å herje med barna (men min mann er veldig fink til det!), eller leke med biler og dukker og sånt, og er veldig møkk lei pekebøker og barnesanger. Det var greit med førstemann, ok nok med andremann, men så ble jeg mettet. Da kommer det til nytte å ha fire barn ;-) De leker med hverandre, så vesla på 1,5 år får mer enn nok stimulering her hjemme likevel selv om mammaen ikke er noe særlig på pekebøker og gi fart på dissen (eller husken for dere østlendinger).
Miranda01 Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Være på lekeplass lese bok nå som han ENDELIG har tålmodighet gjemme meg bak ting og hoppe fram, slik som han skvetter og får skikkelig latterkrampe jage hverandre rundt i stua, suupermoro! bade leke med legoduplo koooose masse foran drømmehagen!
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Ikke ta dette feil, men hvorfor får du 4 barn når du egentlig ikke syns det er så stas?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Jeg synes ikke babyer og smårollinger er noe videre stas, men jeg elsker store barn! :-) Fra 3-4 år og oppover er det nesten bare kos å ha barn. Jeg trives kjempegodt med å gå med/kjøre til treninger og kamper, heie på sidelinjen, tegne, spille spill, diskutere/forklare ting som skjer i verden med dem, perle, lage julepynt, bake, gå på museum med, gå på kino med, ta med ut for å spise, gå på ski med, tur på fjellet med, på stranden for å bade, høre lekser, følge opp foreldresamtaler, filosofere over livet med dem osv, osv. Jeg elsker barn, og å ha barn, men store barn! Noen mennesker bare er slik, at småbarn ikke er helt tingen for dem og en bare gleder seg til de blir eldre. Jeg er sånn. Selvsagt kan jeg ble sliten av mye trass og krangling, oppgitt over pre-tenåringsfakter og at en kan gi samme beskjed tusen ganger uten at det sklir inn osv. Det er ikke bare lett og kos hele tiden med store barn heller, men ikke så langt i fra, og de utfordringene som følger med store barn synes jeg er vanvittig mye enklere å takle enn de som følger med småbarna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå