gilgi Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 Var på kontroll på sykehuset i dag og skal bli satt i gang i morgen. Oi det blir spennende. Fikk ikke forklart av legen hva de skulle gjøre. Hvordan gjør de det egentlig. Skal jeg være fastende eller noe sånt. Gjør det veldig vondt? Jeg vet jo egentlig det er veldig individuelt. Gruer og gleder meg samtidig. Sliter skikkelig med bekkenløsning og gruer meg virkelig.
*nr4isommer* Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 heji.. jeg ble satt igan med nr1. fikk modningstabletter, da måtte jeg ligge i 3 timer etter det. fikk ny etter det og nye 3 timer i sengen. vannet gikk etter 3 tabl, men ble ikke moden og gikk veeeeeeeeeldig treng. 3 døgn tok det og bar 4 cm åpning. ble tilslutt KS... :-( med nr 2 skulle jeg ble satt i gang med ballongkateter, da kunne jeg dra hjem og vente og måtte ikke ligge, men dagen fød jeg skulle bli satt igang gikk vannet av seg selv og riene kom på løøøpende bånd, fikk 9 cm åpning, men ble ks selv da pressriene kom pga hun hadde langt over 200 i puls og hadde hatt det lenge:-( med nr 3 skulle jeg få planlagt ks, selv om eg ville føde:-( denne gangen gikk vannet i uke 36+0 og det ble haste ks. nå skal eg ha mitt 4 ks:-( skulle ØNSKE jeg kunne får føde et barn på vanlig måte. Lykke til med igangsettelse og fødsel:-) kommer til å gå kjempebra:-) tror at på noen sykehus har de bar det ballonkateteret, tror det er mest effektivt også. kommer ann på om man er moden eller ikke tror jeg.
NostraStoria Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Det er flere måter å sette i gang på, alt ettersom om du er moden eller ei. Selv ble jeg satt i gang ved forrige fødsel og måtte starte med modningspiller først. Fikk vel i 3 omganger og etter ca 12 timer siden første stikkpille så begynte det endelig å skje noe. Vannet gikk av seg selv og riene kom raskt og kraftig med kort mellomrom (ca 1 min). Varte i 14 timer og endte i vakuum siden lillegutt begynte å bli litt svak. Det er en risiko v igangsatte fødsler kan ende med vakuum/tang eller haste KS. Men jeg hadde gjort det igjen! Kommer til å bli satt i gang med nr 2 også så lenge ikke noe skjer av seg selv, slipper å gå over termin med dette drittbekkenet. Lykke til! Det er tøft men går helt fint! Selv ble jeg positivt overrasket. Husk å konsentrere deg om pustingen og ikke minst avspenning.
Mini84 Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Jeg ble satt i gang med ballongkateter. Måtte ikke faste og kunne reise hjem mens jeg ventet på rier. De kom etter ca en time...
oktober2014baby Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 hei du!! Jeg fødte for 6 uker siden og ble satt i gang Jeg hadde en veldig fin opplevelse! Er første gangsfødene så de trodde det skulle ta laaang tid... noe det ikke gjorde! Jeg kom opp på obs.posten kl 9 for å sjekke hvor moden jeg var.. Trodde ikke jeg var moden en plass, men hadde faktisk 3 cm åpning! Fikk et modningstablett kl halv 1, og måtte ligge en time. Så fikk jeg en ny kl. halv 7, jeg merket ikke annet enn kynnere, litt sterkere enn normalt. Fostervannet gikk av seg selv kl 23.00, og 23.30 begynte riene. De kom ganske kraftig og var veldig inntense med en gang. Men fødselen var over kl. 01.17 ... Jeg hadde ca 10 - 15 min med press rier og fikk ikke noen hjelpemidler, jeg rakk heller ikke inn på føden rivnet ikke og måtte bare sy noen få sting! Håper jeg blir satt i gang neste gang også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå