Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fører maserier til modning, eller er det bare falske rier som sliter en ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maserier er falske rier som sliter en ut. :/ Har du sjekket hos jm om det har skjedd noe?

Skrevet

Nei, og ikke veldig plaget. Fikk noen milde tak med mensensmerter i går, og fått litt innimellom, men har tre uker igjen til termin så regner ikke med at noe skjer enda. Så var mest nysgjerrig.

Hvordan vet man hva som er maserier og hva som er modning? Kjente ikke en ting sist, så dette er et nytt univers for meg.. ;o)

Skrevet

Takk for svaret, forresten!!! :o)

Skrevet

Jeg var innom sykehuset på fredag (av andre grunner). Har trodd det var kynnere jeg har, men de registrerte (mase)rier på en CTG test. Jeg forstod det slik at maserier også er med på å gjøre deg klar til fødsel, men du er ikke i "aktiv" fødsel når du har de. Mao kunne de trygt sende meg hjem. De kan være regelmessige, men kan også variere fra dag til dag.

Skrevet

Ok, takk for svar! Så da blir en kanskje sakte med sikkert moden for hva som skal skje, da? Får håpe det.. :o)

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å skille mellom maserier(falske rier) og vonde kynnere og hva som faktisk har noe effekt. Få jm til å sjekke om det har skjedd noe siden sist! :)

Skrevet

Jeg hadde maserier ca 10 dager av og på før forrige fødsel. Vet ikke om det var derfor, men jeg kom inn med 4 cm åpning etter bare et par knappe timer med rier. Første gang gikk jeg hjemme hele natten (fra 23.30 - første ri til jeg kom på sykehuset ca 07.00) og hadde 3 cm...

Jeg skjønte fort når det var ordentlig, for riene var med en gang mye mer intense og smertefulle enn maseriene.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg tror de har det=) Jeg hadde ihvertfall vonde maserier hver kveld i over en uke før min fødsel nr 2, og det ble en styrtfødsel på bare 2 timer fra første rie (min 1.fødsel, uten maserier i forkant, varte 15 timer....)

Skrevet

Takk for svar, alle!

Høres jo ut som om det har effekt, da! Og om det ikke skulle ha det, så velger jeg å leve i troen, he he.

Lykke til, alle sammen! Det er så rart at vi snart skal få se de små som ligger å spreller der inne! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...