MiraculixGRAVID Skrevet 2. mai 2011 #1 Skrevet 2. mai 2011 forvente noe spesielt under denne kontrollen? Når blir man henvist videre til kontroll ved fødestedet?
blockarella Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Tror ikke det er noe spesiellt med kontrollen hos jordmor, bortsett fra at en blir henvist til overtidskontroll på sykehuset.Når overtidskontrollen skjer kommer vel an på sykehuset, men her i Stavanger mener jeg det er på dag 11 etter UL-termin. :-)
MiraculixGRAVID Skrevet 2. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2011 Huff, håper jeg har født før den tid :-P
NostraStoria Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Blockarella SUS har endret rutiner her har jeg fått beskjed om, mener de pleier ikke å la deg gå så mye lenger enn 9 dager over. Sist jeg fødte i 2010 så var det 14 dager over.
2små,rosa&blå Skrevet 2. mai 2011 #5 Skrevet 2. mai 2011 Jeg fødte 11 dager over, var til overtidskontroll 10 dager over termin og det ble bestemt at jeg skulle settes i gang dag 12. Heldigvis slapp jeg det da (-; hehe.. Tror det er mindre smertefuldt og gjøre det naturlig om man kan. Men vet de har endret på dette med overtid nå. Så det kan godt hende du blir satt i gang før helgen. Men min snuppe hadde ingen problemer med og bli født over tiden. Skjønte jo veldig godt på termindatoen at jeg kom til å gå noen dager over. Tror det kommer ganske mye an på hvor stresset man blir av å gå over tiden. Blir man stresset er det jo like greit at man blir satt i gang. Og det kan du jo si i morgen også om du ikke ønsker å vente så lenge. Vet at det ikke altid er like lett å få det som man vil på den fronten der, men når det kommer til helsevesenet hjelper det altid å overdrive litt, hehe.,. Kan jo hende h*n kommer av seg selv snart også. Husk og få litt søvn før du skal føde om du blir satt i gang da (-;
blockarella Skrevet 2. mai 2011 #6 Skrevet 2. mai 2011 Hørtes deilig ut, jeg er ikke særlig lysten på å gå 11-12 dager over... Sist jeg fødte var i 2008, jeg også på dag 14 (skulle bli satt igang på dag 15).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå